Ortaöğretim kimya dersindeki çözünürlük konusunun kavram haritaları ile öğretilmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, kavram haritaları ile yapılan kavramsal öğretimin öğrencilerin başarısına etkisini araştırmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için çözünürlük konusu seçilmiş ve kavram haritalarının başarıya etkisi incelenmiştir.Çalışmanın örneklem grubu 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Pendik Lisesi 10.sınıfa devam eden 58 öğrenciden oluşmuştur. Bu öğrencilerden 28'i kontrol 30'u deney grubu olarak ayrılmıştır. Deney grubuna kavram haritaları kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak konu işlenmiştir. Gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek için kimya başarı testi uygulamadan önce ve sonra gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Testten elde edilen bulgular SPSS proğramı kullanılarak analiz edilmiştir. Aynı şekilde öğrencilerin kimya dersine karşı tutumlarını incelemek amacıyla da, sadece deney grubu öğrencilerine, kimya tutum ölçeği uygulamadan önce ve sonra uygulanmıştır. Çıkan sonuçlar kendi aralarında karşılaştırılarak analiz edilmiştir.Yapılan bu araştırma sonucu anlaşılmıştır ki, kavram haritalı yaklaşım başarıyı, geleneksel öğretime kıyasla daha da artırmaktadır. Ayrıca bu yaklaşım öğrencilerin kimya dersine karşı tutumlarına da olumlu yönde etki etmektedir.Anahtar Kelimeler: Kavram Haritaları, Çözünürlük, Kimya Eğitimi The purpose of this thesis is to search influence of cognitive education with concept maps on students? achievement. Solubility subject was selected to realize this purpose and influence of concept maps on achievement was examined.Sample group of study consisted of 58 students who attended Grade 10 in Pendik High School between 2009-2010 school year. 28 of these students were divided as control group and 30 of them as experiment group. Subject was treated by using concept maps in experiment group and traditional educational methods in control group. To determine differences among groups, chemistry achievement test was applied as pretest-posttest before and after application. Findings obtained from test were analyzed by using SPSS program. Similarly, chemistry attitude scale was applied only to control group before and after application in order to examine students? attitude towards chemistry. Results acquired were compared with each other and analyzed.It is seen as a result of this study that the concept map approach increases achievement more than traditional education. Also, this approach affects positively the students? attitudes towards chemistry lesson.Key Words: Concept Maps, Solubility, Chemistry Education
Collections