Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Ahmet
dc.contributor.authorAksoy, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439079
dc.description.abstractBu tezin amacı, kavram haritaları ile yapılan kavramsal öğretimin öğrencilerin başarısına etkisini araştırmaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için çözünürlük konusu seçilmiş ve kavram haritalarının başarıya etkisi incelenmiştir.Çalışmanın örneklem grubu 2009-2010 eğitim- öğretim yılında Pendik Lisesi 10.sınıfa devam eden 58 öğrenciden oluşmuştur. Bu öğrencilerden 28'i kontrol 30'u deney grubu olarak ayrılmıştır. Deney grubuna kavram haritaları kullanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak konu işlenmiştir. Gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek için kimya başarı testi uygulamadan önce ve sonra gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Testten elde edilen bulgular SPSS proğramı kullanılarak analiz edilmiştir. Aynı şekilde öğrencilerin kimya dersine karşı tutumlarını incelemek amacıyla da, sadece deney grubu öğrencilerine, kimya tutum ölçeği uygulamadan önce ve sonra uygulanmıştır. Çıkan sonuçlar kendi aralarında karşılaştırılarak analiz edilmiştir.Yapılan bu araştırma sonucu anlaşılmıştır ki, kavram haritalı yaklaşım başarıyı, geleneksel öğretime kıyasla daha da artırmaktadır. Ayrıca bu yaklaşım öğrencilerin kimya dersine karşı tutumlarına da olumlu yönde etki etmektedir.Anahtar Kelimeler: Kavram Haritaları, Çözünürlük, Kimya Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to search influence of cognitive education with concept maps on students? achievement. Solubility subject was selected to realize this purpose and influence of concept maps on achievement was examined.Sample group of study consisted of 58 students who attended Grade 10 in Pendik High School between 2009-2010 school year. 28 of these students were divided as control group and 30 of them as experiment group. Subject was treated by using concept maps in experiment group and traditional educational methods in control group. To determine differences among groups, chemistry achievement test was applied as pretest-posttest before and after application. Findings obtained from test were analyzed by using SPSS program. Similarly, chemistry attitude scale was applied only to control group before and after application in order to examine students? attitude towards chemistry. Results acquired were compared with each other and analyzed.It is seen as a result of this study that the concept map approach increases achievement more than traditional education. Also, this approach affects positively the students? attitudes towards chemistry lesson.Key Words: Concept Maps, Solubility, Chemistry Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleOrtaöğretim kimya dersindeki çözünürlük konusunun kavram haritaları ile öğretilmesinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects to the success and behaviors of the students to be taught by the concept map of solubility subject in the chemistry lessons at secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSolubility
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid382681
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278546
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess