İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatında yer alan okuma parçalarının öğrenci kazanımları açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu çalışmada temel konu ahlak eğitimi olup, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatında yer alan okuma parçalarının öğrenci kazanımları açısından değerlendirilmesi üzerinde durulmuştur. Din ve ahlak eğitiminde çocukların gelişim seviyeleri de dikkate alınmak suretiyle müfredatta yer alan okuma metinlerinin hangi özellilere sahip olduğu, kazanımlara ulaştırabilirlik açısından yeterliliklerinin neler olduğu ve var olan eksikliklerin nasıl giderilebileceği hususları üzerinde durulmuştur.Öncelikle, amaç, hedef ve yeni kullanımıyla kazanım kavramları, hedef ve amacın nasıl belirlendiği ve özelliklerinin neler olduğu, Türk Milli Eğitimi'nin ana hedefleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders programı ve dersin temel ve özel amaçlarının, her sınıf seviyesinde kavram ve kazanımların neler olduğuna yer verilmiştir. Çalışmanın ana bölümü olan üçüncü bölümde sınıf sınıf her üniteden en az bir okuma metni ele alınmak suretiyle öğrenci kazanımları açısından değerlendirmesi yapılmıştır.Sonuç olarak okuma metinlerinin kazanımlar açısından öneminin büyük olduğu, öğrencilerin dikkatlerini çekerek derse aktif katılımın sağlanmasında önemli rol oynadığı, bazı metinlerin değerlendirme kriterlerine uygun olduğu, bazılarınınsa uygun olmayıp metinler üzerinde bir takım değişiklikler yapılması gereğinin olduğu görülmüştür. Bunun için hangi metinde ne gibi değişiklikler yapılması gerektiği, çıkarılması gereken metinlerin hangileri olduğu ve alternatif hangi metnin konabileceği, metin değerlendirmeleri yapılırken belirtilmiştir. Okuma metni değerlendirmeleri yapılırken öğrenci görüşlerine de dikkate alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Ahlak eğitimi, hedef, amaç, kazanım, metin The study mainly puts emphasis on moral education in the Culture of Religion and Deontology curriculum?s reading passages in terms of their gaining students? attention. With the consideration of children?s level of development in the moral and religious education, this study investigates what types of characteristics the reading passages constitute, what sort of attainability they entail, and which passages should possible be eliminated from the curriculum.The study primarily addresses the concepts of `gaining? with its objectives, goals, and new meanings. It highlights that how those objectives and goals are identified, what traits they constitute, and what main goals Turkish National Education projects. Furthermore, this study investigates the fundamental and exclusive objectives of the Culture of Religion & Deontology curriculum; and in accordance to each class level, it investigates what sort of concept and gaining are placed. The third section of this study which constitutes the main part of the study shows that the analysis is conducted by taking at least one reading passage within each unit from each class in the curriculum.As a result, the study states that the reading passages are important and they significantly contribute to gaining student?s attention and increasing their active participation. Moreover, the study has also found that some of the reading passages suited the evaluation criteria and some did not. Thus, some changes are found necessary about these reading passages. For this reason, the study has made some suggestions about what reading passages need to be removed and what others need to be inserted alternatively. As the analysis of these reading passages was implemented, students? opinions were taken into consideration as well.Key words: Moral Education, objectives, goals, gaining, text
Collections