Show simple item record

dc.contributor.advisorBahadır, Abdülkerim
dc.contributor.authorUlu, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:21Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439055
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada temel konu ahlak eğitimi olup, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi müfredatında yer alan okuma parçalarının öğrenci kazanımları açısından değerlendirilmesi üzerinde durulmuştur. Din ve ahlak eğitiminde çocukların gelişim seviyeleri de dikkate alınmak suretiyle müfredatta yer alan okuma metinlerinin hangi özellilere sahip olduğu, kazanımlara ulaştırabilirlik açısından yeterliliklerinin neler olduğu ve var olan eksikliklerin nasıl giderilebileceği hususları üzerinde durulmuştur.Öncelikle, amaç, hedef ve yeni kullanımıyla kazanım kavramları, hedef ve amacın nasıl belirlendiği ve özelliklerinin neler olduğu, Türk Milli Eğitimi'nin ana hedefleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders programı ve dersin temel ve özel amaçlarının, her sınıf seviyesinde kavram ve kazanımların neler olduğuna yer verilmiştir. Çalışmanın ana bölümü olan üçüncü bölümde sınıf sınıf her üniteden en az bir okuma metni ele alınmak suretiyle öğrenci kazanımları açısından değerlendirmesi yapılmıştır.Sonuç olarak okuma metinlerinin kazanımlar açısından öneminin büyük olduğu, öğrencilerin dikkatlerini çekerek derse aktif katılımın sağlanmasında önemli rol oynadığı, bazı metinlerin değerlendirme kriterlerine uygun olduğu, bazılarınınsa uygun olmayıp metinler üzerinde bir takım değişiklikler yapılması gereğinin olduğu görülmüştür. Bunun için hangi metinde ne gibi değişiklikler yapılması gerektiği, çıkarılması gereken metinlerin hangileri olduğu ve alternatif hangi metnin konabileceği, metin değerlendirmeleri yapılırken belirtilmiştir. Okuma metni değerlendirmeleri yapılırken öğrenci görüşlerine de dikkate alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Ahlak eğitimi, hedef, amaç, kazanım, metin
dc.description.abstractThe study mainly puts emphasis on moral education in the Culture of Religion and Deontology curriculum?s reading passages in terms of their gaining students? attention. With the consideration of children?s level of development in the moral and religious education, this study investigates what types of characteristics the reading passages constitute, what sort of attainability they entail, and which passages should possible be eliminated from the curriculum.The study primarily addresses the concepts of `gaining? with its objectives, goals, and new meanings. It highlights that how those objectives and goals are identified, what traits they constitute, and what main goals Turkish National Education projects. Furthermore, this study investigates the fundamental and exclusive objectives of the Culture of Religion & Deontology curriculum; and in accordance to each class level, it investigates what sort of concept and gaining are placed. The third section of this study which constitutes the main part of the study shows that the analysis is conducted by taking at least one reading passage within each unit from each class in the curriculum.As a result, the study states that the reading passages are important and they significantly contribute to gaining student?s attention and increasing their active participation. Moreover, the study has also found that some of the reading passages suited the evaluation criteria and some did not. Thus, some changes are found necessary about these reading passages. For this reason, the study has made some suggestions about what reading passages need to be removed and what others need to be inserted alternatively. As the analysis of these reading passages was implemented, students? opinions were taken into consideration as well.Key words: Moral Education, objectives, goals, gaining, texten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatında yer alan okuma parçalarının öğrenci kazanımları açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe analysis of reading passages in the culture of religion and deontology curriculum in terms of gaining students? attention in elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmText reading
dc.subject.ytmEarned value
dc.subject.ytmMoral education
dc.subject.ytmMoral values
dc.subject.ytmReading texts
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.identifier.yokid380369
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264311
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess