İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretiminde materyal kullanımının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim okulları ikinci kademe Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanılabilecek materyallerin belirtilmesi ve bu materyallerin öğrencilerin ders başarılarına etkisinin belirtilmesi amacıyla yapılmıştır.Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının etkili, kalıcı ve sevdirilerek işlenebilmesi için materyal kullanımı oldukça önemlidir. Gelişen teknolojinin gereği olarak, çalışmada açıklanan araç-gereçlerin kullanılmamasının, öğrencilerin bilgi artışını, üretkenliğini, ileri görüşlülüğünü ve çalışma azmini olumsuz etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin ortaya koyacakları ürünleri benimsemeleri için de bunun önlemlerinin alınması gereklidir.Bu çalışmada mevcut materyaller ve kullanım alanları açıklanmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda yapılması gereken faaliyetler sıralanmıştır.Araştırmanın uygulama aşaması Karabük ili merkez Fatih İlköğretim Okulu altıncı sınıfında öğrenim görmekte olan 60 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak kullanılan başarı testi ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Testin içeriği sosyal bilgiler dersi altıncı sınıf ?Ülkemizin Kaynakları? ünitesini içermektedir.Araştırma sonucunda materyallerle desteklenen bir sosyal bilgiler dersi coğrafya konusunun, materyallerle desteklenmeden işlenilen bir derse nispetle daha verimli olduğu tespit edilmiştir. This survey of primary school secondary school social studies and geography in the teaching of subjects that can be used to specify the materials and the effect of these materials students' achievements were made in order to specify.Information about the effectiveness of social geography lesson, the material used to process a permanent and loving is very important. As required by the developing technology, tools of the study described was not used, students increase their knowledge, productivity, farsightedness and perseverance has negative impact has been seen working. Students will demonstrate their products for adoption of the measures should be taken.This study describes the existing materials and application areas. The information obtained should be made in accordance with the activities listed.Implementation phase of the study Karabük province are studying at Fatih Elementary School sixth grade students were carried out on the 60th. Used as a means of measuring achievement test was administered as pretest and posttest. Test the contents of the sixth grade social studies class, `our country's resources` includes units.As a result of research supported by a material issue of geography, social studies lesson, a lesson workpiece material being supported by the relative was found to be more efficient.
Collections