Show simple item record

dc.contributor.advisorGülcan, Mustafa
dc.contributor.authorAvşar, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T14:08:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:08:11Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/439011
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim okulları ikinci kademe Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanılabilecek materyallerin belirtilmesi ve bu materyallerin öğrencilerin ders başarılarına etkisinin belirtilmesi amacıyla yapılmıştır.Sosyal Bilgiler dersi coğrafya konularının etkili, kalıcı ve sevdirilerek işlenebilmesi için materyal kullanımı oldukça önemlidir. Gelişen teknolojinin gereği olarak, çalışmada açıklanan araç-gereçlerin kullanılmamasının, öğrencilerin bilgi artışını, üretkenliğini, ileri görüşlülüğünü ve çalışma azmini olumsuz etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin ortaya koyacakları ürünleri benimsemeleri için de bunun önlemlerinin alınması gereklidir.Bu çalışmada mevcut materyaller ve kullanım alanları açıklanmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda yapılması gereken faaliyetler sıralanmıştır.Araştırmanın uygulama aşaması Karabük ili merkez Fatih İlköğretim Okulu altıncı sınıfında öğrenim görmekte olan 60 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak kullanılan başarı testi ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Testin içeriği sosyal bilgiler dersi altıncı sınıf ?Ülkemizin Kaynakları? ünitesini içermektedir.Araştırma sonucunda materyallerle desteklenen bir sosyal bilgiler dersi coğrafya konusunun, materyallerle desteklenmeden işlenilen bir derse nispetle daha verimli olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis survey of primary school secondary school social studies and geography in the teaching of subjects that can be used to specify the materials and the effect of these materials students' achievements were made in order to specify.Information about the effectiveness of social geography lesson, the material used to process a permanent and loving is very important. As required by the developing technology, tools of the study described was not used, students increase their knowledge, productivity, farsightedness and perseverance has negative impact has been seen working. Students will demonstrate their products for adoption of the measures should be taken.This study describes the existing materials and application areas. The information obtained should be made in accordance with the activities listed.Implementation phase of the study Karabük province are studying at Fatih Elementary School sixth grade students were carried out on the 60th. Used as a means of measuring achievement test was administered as pretest and posttest. Test the contents of the sixth grade social studies class, `our country's resources` includes units.As a result of research supported by a material issue of geography, social studies lesson, a lesson workpiece material being supported by the relative was found to be more efficient.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler derslerinde coğrafya konularının öğretiminde materyal kullanımının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeSecond stage geography elementary social issues course of their teaching materials using the effect of student achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMaterial usage
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid377317
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264333
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess