Fen ve teknoloji derslerinde kullanılan simülasyon yönteminin 7. Sınıf öğrencilerinin erişilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmayla ilköğretim ikinci kademedeki 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde `Vücudumuzda sistemler' adlı ünitenin öğretiminde kullanılan simülasyon yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrencilerin erişilerine etkisinin karşılaştırılarak; incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece simülasyon yöntemini fen ve teknoloji derslerinde kullanmanın öğrencilerin erişilerine etkisi belirlenmiştir. Araştırma, 2009 ? 2010 eğitim ve öğretim yılında Konya ilinin Seydişehir ilçesine bağlı Merkez İlköğretim Okulundaki 7. sınıflarda öğrenim gören toplam 70 öğrenci üzerinde 5 hafta süresince uygulanmıştır. Öğrencilerden 35 kişi deney grubunu diğer 35 kişi kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada ön test ve son test olarak geçerliliği sağlanmış ve güvenilirliği tespit edilmiş (cronbach ? = 0,831) 30 sorudan oluşan Fen ve Teknoloji Başarı Testi kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda simülasyon yöntemiyle öğretimin uygulandığı gruptaki öğrencilerle geleneksel yöntemle öğretimin uygulandığı gruptaki öğrencilerin erişileri arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Bu anlamlı farkın simülasyon yöntemiyle öğretimin uygulandığı grubundaki öğrencilerin lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In this study it is aimed to investigate the effects of traditional method and simulation method in Science and Technology Courses in ?The Systems of our Body? unit by comparing students? achievement. Thus it will be possible to determine the effects of using simulation method on Science and Technology courses to students? achievement. The research was applied to seventy seventh grade primary school students in Seydişehir, in Merkez Primary school for 5 weeks. 35 students are in experiment group and 35 students are in control group. In the research a Science and Technology test is used. The test is composed of 30 questions and its validity is checked and its reliability is detected (cronbach ? = 0,831). The data is evaluated by using SPSS packet program. At the end of the research a significant difference was found between the students to whom simulation method was applied and the students to whom traditional method was applied. (p<0.05) It is understood that this significant difference is in favour of students who were in simulation method group.
Collections