Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Bekir
dc.contributor.authorTeke, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:42Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:42Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438862
dc.description.abstractBu çalışmayla ilköğretim ikinci kademedeki 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde `Vücudumuzda sistemler' adlı ünitenin öğretiminde kullanılan simülasyon yöntemi ile geleneksel yöntemin öğrencilerin erişilerine etkisinin karşılaştırılarak; incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece simülasyon yöntemini fen ve teknoloji derslerinde kullanmanın öğrencilerin erişilerine etkisi belirlenmiştir. Araştırma, 2009 ? 2010 eğitim ve öğretim yılında Konya ilinin Seydişehir ilçesine bağlı Merkez İlköğretim Okulundaki 7. sınıflarda öğrenim gören toplam 70 öğrenci üzerinde 5 hafta süresince uygulanmıştır. Öğrencilerden 35 kişi deney grubunu diğer 35 kişi kontrol grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada ön test ve son test olarak geçerliliği sağlanmış ve güvenilirliği tespit edilmiş (cronbach ? = 0,831) 30 sorudan oluşan Fen ve Teknoloji Başarı Testi kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda simülasyon yöntemiyle öğretimin uygulandığı gruptaki öğrencilerle geleneksel yöntemle öğretimin uygulandığı gruptaki öğrencilerin erişileri arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Bu anlamlı farkın simülasyon yöntemiyle öğretimin uygulandığı grubundaki öğrencilerin lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study it is aimed to investigate the effects of traditional method and simulation method in Science and Technology Courses in ?The Systems of our Body? unit by comparing students? achievement. Thus it will be possible to determine the effects of using simulation method on Science and Technology courses to students? achievement. The research was applied to seventy seventh grade primary school students in Seydişehir, in Merkez Primary school for 5 weeks. 35 students are in experiment group and 35 students are in control group. In the research a Science and Technology test is used. The test is composed of 30 questions and its validity is checked and its reliability is detected (cronbach ? = 0,831). The data is evaluated by using SPSS packet program. At the end of the research a significant difference was found between the students to whom simulation method was applied and the students to whom traditional method was applied. (p<0.05) It is understood that this significant difference is in favour of students who were in simulation method group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji derslerinde kullanılan simülasyon yönteminin 7. Sınıf öğrencilerinin erişilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the simulation method on 7 th grade students achievement in science and technology lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmSimulation method
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid373638
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264369
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess