Lise öğrencilerinin `Tanecik Sayısı` ve `Mol` kavramlarını öğrenmede karşılaştıkları zorluklar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma lise öğrencilerinin tanecik sayısı?mol ilişkisi kavramını anlama seviyelerini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öğrencilere bir başarı testi ve başarısızlığın nedenlerini sorgulayan bir anket uygulanmıştır. Benzer bir anket öğretmenlere de uygulanmıştır.Denizli ilinde eğitim vermekte olan iki liseden toplam 50 sayısal sınıf öğrencisi seçilmiştir. Bu çalışma 2009?2010 güz döneminde uygulanmış ve elde edilen veriler Kimya eğitimine sağlanacak katkılar ve özelliklede mol kavramının öğretimi açısından değerlendirilmiştir.Öğrencilerin mol?tanecik sayısı ilişkisi kavramı ile ilgili seviyelerini belirliye bilmek için 30 sorudan oluşan bir test uygulanmıştır.Mol?tanecik sayısı ilişkisinin anlaşılmasında etkin olan faktörleri belirleyebilmek içinde öğrenci ve öğretmenlere yönelik hazırlanan anketler uygulanmıştır.Elde edilen veriler cinsiyet, ekonomik durum, yaş vb yönlerden istatistiksel olarak incelenmiştir. İstatistiksel verilerden ve öğrencilerle yüz yüze görüşmelerden çıkarılan sonuçlar ve öneriler çalışmanın sonunda verilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Fen Bilgisi Eğitimi, Kavram Öğretimi, Yanlış Kavramlar, Lise Öğrencileri, Mol?Tanecik Sayısı Kavramı This study aims to determine high school students level of understanding the concept of mole-number of particle relation, problem-solving competence, the reasons of difficulties which teachers face while teaching and students face while learning this relation and to propose solutions to these difficulties.Total of 50 students were selected from two high schools providing education in Denizli. This study was applied in 2009/2010 Fall Semester and the data obtained in Chemistry Training was evaluated in terms of its contribution to the chemistry training and especially teaching the concept of mol.A test consisting of 30 questions was applied to the students to understand their levels on the concept of mol- number of particles relation.Some surveys were applied to the students and teachers to find out the effective factors in understanding the mol- particle number relation.After the data obtained, the results were analyzed statistically in the aspects of gender, economic status, age etc. Results and recommendations obtained from face to face interviews with the students and the statistical data of the tests are given at the end of the study.KEYWORDS : Science Education, Concept Teaching, False Concepts, High School Students, Concept of Mole-Particle Numb
Collections