Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Erdal
dc.contributor.authorYiğit, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:34Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:34Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438828
dc.description.abstractBu çalışma lise öğrencilerinin tanecik sayısı?mol ilişkisi kavramını anlama seviyelerini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaçla öğrencilere bir başarı testi ve başarısızlığın nedenlerini sorgulayan bir anket uygulanmıştır. Benzer bir anket öğretmenlere de uygulanmıştır.Denizli ilinde eğitim vermekte olan iki liseden toplam 50 sayısal sınıf öğrencisi seçilmiştir. Bu çalışma 2009?2010 güz döneminde uygulanmış ve elde edilen veriler Kimya eğitimine sağlanacak katkılar ve özelliklede mol kavramının öğretimi açısından değerlendirilmiştir.Öğrencilerin mol?tanecik sayısı ilişkisi kavramı ile ilgili seviyelerini belirliye bilmek için 30 sorudan oluşan bir test uygulanmıştır.Mol?tanecik sayısı ilişkisinin anlaşılmasında etkin olan faktörleri belirleyebilmek içinde öğrenci ve öğretmenlere yönelik hazırlanan anketler uygulanmıştır.Elde edilen veriler cinsiyet, ekonomik durum, yaş vb yönlerden istatistiksel olarak incelenmiştir. İstatistiksel verilerden ve öğrencilerle yüz yüze görüşmelerden çıkarılan sonuçlar ve öneriler çalışmanın sonunda verilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: Fen Bilgisi Eğitimi, Kavram Öğretimi, Yanlış Kavramlar, Lise Öğrencileri, Mol?Tanecik Sayısı Kavramı
dc.description.abstractThis study aims to determine high school students level of understanding the concept of mole-number of particle relation, problem-solving competence, the reasons of difficulties which teachers face while teaching and students face while learning this relation and to propose solutions to these difficulties.Total of 50 students were selected from two high schools providing education in Denizli. This study was applied in 2009/2010 Fall Semester and the data obtained in Chemistry Training was evaluated in terms of its contribution to the chemistry training and especially teaching the concept of mol.A test consisting of 30 questions was applied to the students to understand their levels on the concept of mol- number of particles relation.Some surveys were applied to the students and teachers to find out the effective factors in understanding the mol- particle number relation.After the data obtained, the results were analyzed statistically in the aspects of gender, economic status, age etc. Results and recommendations obtained from face to face interviews with the students and the statistical data of the tests are given at the end of the study.KEYWORDS : Science Education, Concept Teaching, False Concepts, High School Students, Concept of Mole-Particle Numben_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleLise öğrencilerinin `Tanecik Sayısı` ve `Mol` kavramlarını öğrenmede karşılaştıkları zorluklar
dc.title.alternativeDifficulties in learning the concepts of `number of particle` and `mole` of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMol concept
dc.subject.ytmMolecule
dc.subject.ytmAtoms
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.identifier.yokid372025
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264355
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess