The role of Manavgat folk tales for teaching English Haciveyiszade Ahmet Hashas Elementary School
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Hacıveyiszade Mah Ahmet Haşhaş İlköğretim Okulu'nda 23 ve 20 öğrenciden oluşan sekizinci sınıf seviyesindeki iki sınıfta yapıldı. Manavgat masallarının İngilizce öğrenmek için motive edici ve yararlı olup olmadığını belirlemeye çalıştık. 23 öğrenciden oluşan deney grubuna dört tane Manavgat masalı öğretildi ve ilgili etkinlikler yapıldı. 20 öğrenciden oluşan kontrol grubunun Manavgat masallarıyla ilgili özel bir çalışması yoktu. Dört hafta boyunca kontrol grubuna ders kitabı aracılığıyla İngilizce öğretildi. Her iki gruba da ön test ve son test olmak üzere bir anket uygulandı. Bu, öğrencilerin Manavgat masallarıyla İngilizce öğrenmeye karşı tutumlarıyla ilgili üç açık uçlu sorudan oluşan bir anketti. Sonuçlar, İngilizce öğrenirken Manavgat masallarının öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir. This study was performed in two 8th grade classes including 23 and 20 students at Hacıveyiszade Mah Ahmet Hashas Elementary School. We tried to determine whether using Manavgat folk tales was motivating and beneficial for learning English. The experimental group including 23 students was taught four Manavgat folk tales and related activities were done. The control group including 20 students had no specific study related to Manavgat folk tales. Control group was taught English by means of course book during four weeks. Both groups were given a questionnaire as a pre-test and a post-test. It consisted of three open-ended questions related to the attitudes of students towards learning English through Manavgat folk tales. The results showed that Manavgat folk tales have a positive effect on students while they are learning English.
Collections