Osman Şevki Bey`in Türkçe öğretimindeki yeri ve Yeni Usul Talim-i Kıraat (Beşinci Kısım) adlı eseri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, günümüzde Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Okulları adı altında varlığını sürdürmekte olan Selanik Terakki Mektebi adlı özel okulda uzun yıllar çeşitli vazifelerde çalışmış ve usul-i cedit anlayışını esas alarak Türkçe kıraat kitapları kaleme almış olan Osman Şevki Bey'in, Türkçe öğretiminde uyguladığı yöntemler üzerinde durulmuş ve yazarın Beşinci Kısım Yeni Usul Talim-i Kıraat adlı eseri eski yazıdan yeni yazıya aktarılmıştır.Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak Osman Şevki Bey'in eserlerinde ortaya koyduğu uygulamalar incelenmiştir. Söz konusu incelemeler sonucunda Osman Şevki Bey'in Türkçe öğretimi ve genel olarak bütün eğitim sürecinde üzerinde önemle durduğu noktaların ahlak eğitimi ve vazife bilinci olduğu görülmüştür.Sonuç olarak Osman Şevki Bey'in, günümüz ifadesiyle anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmeye çalışan ve eğitimi günlük hayatla bütünleştirerek sonu olmayan bir süreç şeklinde tasavvur eden aydın fikirli bir eğitimci olduğunu söylemek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Osman Şevki Bey, Yeni Usul Talim-i Kıraat, usul-i cedit, Türkçe öğretimi. In this study, we have undertaken an evaluation of the Turkish-teaching methods applied by Osman Şevki Bey, who for many years held several positions at the private school Selanik Terakki Mektebi (continuing its existence in our day under the name Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Okulları) and prepared Turkish reading textbooks with the usul-i cedit perspective as his point of reference. A book by the author bearing the title Beşinci Kısım Yeni Usul Talim-i Kıraat (the fifth section of The New Method Reading Exercises) has been transcripted accordingly from its original Ottoman script into modern Turkish script and is herewith presented for general appreciation.For our study purposes, content analysis method has been employed to examine the practices that Osman Şevki Bey had put forward in his works.As a result of the aforesaid analysis, it was concluded that the issues that Osman Şevki Bey placed special emphasis on were moral training and duty consciousness both in Turkish teaching classes and in overall educational procedures.Key Words: Osman Şevki Bey, Yeni Usul Talim-i Kıraat, usul-i cedit (the new method), Turkish language teaching.
Collections