Show simple item record

dc.contributor.advisorKırbıyık, Mehmet
dc.contributor.authorAslan, Fatma Şükran
dc.date.accessioned2020-12-29T14:07:01Z
dc.date.available2020-12-29T14:07:01Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438688
dc.description.abstractBu çalışmada, günümüzde Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Okulları adı altında varlığını sürdürmekte olan Selanik Terakki Mektebi adlı özel okulda uzun yıllar çeşitli vazifelerde çalışmış ve usul-i cedit anlayışını esas alarak Türkçe kıraat kitapları kaleme almış olan Osman Şevki Bey'in, Türkçe öğretiminde uyguladığı yöntemler üzerinde durulmuş ve yazarın Beşinci Kısım Yeni Usul Talim-i Kıraat adlı eseri eski yazıdan yeni yazıya aktarılmıştır.Çalışmada içerik analizi yöntemi kullanılarak Osman Şevki Bey'in eserlerinde ortaya koyduğu uygulamalar incelenmiştir. Söz konusu incelemeler sonucunda Osman Şevki Bey'in Türkçe öğretimi ve genel olarak bütün eğitim sürecinde üzerinde önemle durduğu noktaların ahlak eğitimi ve vazife bilinci olduğu görülmüştür.Sonuç olarak Osman Şevki Bey'in, günümüz ifadesiyle anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmeye çalışan ve eğitimi günlük hayatla bütünleştirerek sonu olmayan bir süreç şeklinde tasavvur eden aydın fikirli bir eğitimci olduğunu söylemek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Osman Şevki Bey, Yeni Usul Talim-i Kıraat, usul-i cedit, Türkçe öğretimi.
dc.description.abstractIn this study, we have undertaken an evaluation of the Turkish-teaching methods applied by Osman Şevki Bey, who for many years held several positions at the private school Selanik Terakki Mektebi (continuing its existence in our day under the name Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Okulları) and prepared Turkish reading textbooks with the usul-i cedit perspective as his point of reference. A book by the author bearing the title Beşinci Kısım Yeni Usul Talim-i Kıraat (the fifth section of The New Method Reading Exercises) has been transcripted accordingly from its original Ottoman script into modern Turkish script and is herewith presented for general appreciation.For our study purposes, content analysis method has been employed to examine the practices that Osman Şevki Bey had put forward in his works.As a result of the aforesaid analysis, it was concluded that the issues that Osman Şevki Bey placed special emphasis on were moral training and duty consciousness both in Turkish teaching classes and in overall educational procedures.Key Words: Osman Şevki Bey, Yeni Usul Talim-i Kıraat, usul-i cedit (the new method), Turkish language teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOsman Şevki Bey`in Türkçe öğretimindeki yeri ve Yeni Usul Talim-i Kıraat (Beşinci Kısım) adlı eseri
dc.title.alternativeThe place of Osman Şevki Bey in Turkish language teaching and his book entıtled Yeni Usul Talim-i Kıraat (Beşinci Kısım)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmYeni Usul Talim-i Kıraat
dc.subject.ytmOsman Şevki Bey
dc.identifier.yokid394124
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278658
dc.description.pages258
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess