Elektrik-manyetizma konusunun işlenişinde, 5E modelinin derinleşme aşamasına yönelik geliştirilen materyallerin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada İlköğretim 8. sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programında yer alan ?Elektrik Akımının Manyetik Etkisi, Isıya dönüşümü ve Elektrikli Araçlarının Gücü? konusuna yönelik, yapılandırıcı öğrenme kuramının 5E modelinin ?derinleşme? aşamasına uygun olarak hazırlanan öğrenci çalışma yapraklarını uygulayarak, bu çalışma yapraklarının etkililiğini değerlendirmek amaçlanmıştır.Yapılandırıcı öğrenme teorilerinden biri olan ve şu an örgün öğretimde uygulanmakta olan 5E modeli öğretmenin rehberlik ettiği ve öğrencilerin aktif olarak katıldıkları bir süreçte öğrenmeye imkân sağlamaktadır. Bu sürecin içinde ?öğrencilerin birlikte ulaşmış oldukları bilgileri veya problem çözme yaklaşımını yeni olaylara ve problemlere uygulamasını hedefleyen ve bu yolla zihinlerinde daha önce var olmayan yeni kavramları öğrenmelerini sağlayacağı düşünülen? derinleşme süreci önemli bir aşama olarak görünmektedir.Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2009?2010 öğretim yılının ikinci döneminde bizzat araştırmacı tarafından 40 (20 deney, 20 kontrol) sekizinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür.Deney grubunda dersler, hazırlanan materyallerle yürütülürken, kontrol grubunda dersler mevcut ders kitapları kullanılarak işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak konu ile ilgili ön ve son testler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 programında analiz edilmiş ve hazırlanan materyallerin öğrencilerin başarılarına olumlu katkısının olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Elektrik Akımının Manyetik Etkisi, Isıya dönüşümü ve Elektrikli Araçlarının Gücü, Derinleşme Aşaması, 5E Modeli In this study, by implementing them, it is aimed to evaluate the effectuality of the studying leaves that are prepared for the 8th grade students' Science and Technology subject. This work is prepared proper to the `deepening` stage of the 5E model of the Structural Learning Theory and oriented to the topic of; `Magnetic effect of the electric currency, its heat exchange and the power of electrical vehicles`.As one of the Structural Learning Theory, The 5E model, which currently is applied in the formal education system, provides the opportunity to learn in a process where the teachers guide and the students actively participate. In this process, the deepening stage is seen as an important step, which is thought to help students to learn new concepts by changing the approach to the problems and solutions, and their application to new challenges and problems.In this work, a quasi-experimental method has been used. This work was conducted by the researcher himself together with 40 (20 experimental group, 20 control group) 8th grade students in the second semester of 2009-2010 academic year.In the Experimental Group, the classes were performed by the prepared materials, and in the Control Group by using the existing textbooks. As a Data Collection Tool, pretests and posttests related to the subject has been used. The data obtained were analyzed on SPSS 16.0 program and it?s concluded that the prepared materials have a positive contrubition to the students' successes.KEYWORDS: Magnetic Effect of the Electric Currency, Heat Exchange, The Power of Electrical Vehicles, Deepening Stage, E5 Model.
Collections