Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıkoç, Ahmet
dc.contributor.authorErsoy, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:59Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:59Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438679
dc.description.abstractBu çalışmada İlköğretim 8. sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programında yer alan ?Elektrik Akımının Manyetik Etkisi, Isıya dönüşümü ve Elektrikli Araçlarının Gücü? konusuna yönelik, yapılandırıcı öğrenme kuramının 5E modelinin ?derinleşme? aşamasına uygun olarak hazırlanan öğrenci çalışma yapraklarını uygulayarak, bu çalışma yapraklarının etkililiğini değerlendirmek amaçlanmıştır.Yapılandırıcı öğrenme teorilerinden biri olan ve şu an örgün öğretimde uygulanmakta olan 5E modeli öğretmenin rehberlik ettiği ve öğrencilerin aktif olarak katıldıkları bir süreçte öğrenmeye imkân sağlamaktadır. Bu sürecin içinde ?öğrencilerin birlikte ulaşmış oldukları bilgileri veya problem çözme yaklaşımını yeni olaylara ve problemlere uygulamasını hedefleyen ve bu yolla zihinlerinde daha önce var olmayan yeni kavramları öğrenmelerini sağlayacağı düşünülen? derinleşme süreci önemli bir aşama olarak görünmektedir.Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2009?2010 öğretim yılının ikinci döneminde bizzat araştırmacı tarafından 40 (20 deney, 20 kontrol) sekizinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür.Deney grubunda dersler, hazırlanan materyallerle yürütülürken, kontrol grubunda dersler mevcut ders kitapları kullanılarak işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak konu ile ilgili ön ve son testler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.0 programında analiz edilmiş ve hazırlanan materyallerin öğrencilerin başarılarına olumlu katkısının olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Elektrik Akımının Manyetik Etkisi, Isıya dönüşümü ve Elektrikli Araçlarının Gücü, Derinleşme Aşaması, 5E Modeli
dc.description.abstractIn this study, by implementing them, it is aimed to evaluate the effectuality of the studying leaves that are prepared for the 8th grade students' Science and Technology subject. This work is prepared proper to the `deepening` stage of the 5E model of the Structural Learning Theory and oriented to the topic of; `Magnetic effect of the electric currency, its heat exchange and the power of electrical vehicles`.As one of the Structural Learning Theory, The 5E model, which currently is applied in the formal education system, provides the opportunity to learn in a process where the teachers guide and the students actively participate. In this process, the deepening stage is seen as an important step, which is thought to help students to learn new concepts by changing the approach to the problems and solutions, and their application to new challenges and problems.In this work, a quasi-experimental method has been used. This work was conducted by the researcher himself together with 40 (20 experimental group, 20 control group) 8th grade students in the second semester of 2009-2010 academic year.In the Experimental Group, the classes were performed by the prepared materials, and in the Control Group by using the existing textbooks. As a Data Collection Tool, pretests and posttests related to the subject has been used. The data obtained were analyzed on SPSS 16.0 program and it?s concluded that the prepared materials have a positive contrubition to the students' successes.KEYWORDS: Magnetic Effect of the Electric Currency, Heat Exchange, The Power of Electrical Vehicles, Deepening Stage, E5 Model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleElektrik-manyetizma konusunun işlenişinde, 5E modelinin derinleşme aşamasına yönelik geliştirilen materyallerin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeHandling of the topic of electrical and magnetism, 5E deepening stage model for evaluation of effects on student achievement of the materials developed
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmElectricity
dc.subject.ytmMagnetism
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmElectricity education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytm5E Model
dc.identifier.yokid395773
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278654
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess