Selçuk Üniversitesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin kaygı ve yaşam doyumu düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi ve cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı algıları ve yaşlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla planlanmıştır.2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş öğretmenliği programında okuyan 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 210 kişiye; Kişisel Bilgi Formu, Durumluk-Süreklik Kaygı ve Yaşam Doyumu Ölçeklerinden oluşan anket uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.Yapılan araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, süreklilik kaygı ölçeğiyle yaşam doyumu arasında negatif korelasyon bulunmuştur ( p<0.05). Sınıf düzeyi, algılanan akademik başarı düzeyi ve yaşa göre Durumluk-Süreklik Kaygı ve Yaşam Doyumu düzeyleri açısından anlamlı farklılık bulunmamıştır (p> 0.05). Kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre sadece sürekli kaygı düzeylerinin anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir ( p<0.05). Title of Thesis: A case study aiming at determining the anxiety and life satisfaction levels of students of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty, Department of Fine Arts,Department of Art Teaching.This study is planed for determining the relationship between the level of state ? trait anxiety and life satisfaction levels and wheather it changes or not according to age, sex, their grade and academic achievement perceptions of students of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty Department of Fine Arts,Department of Art Teaching.In this framework a questionnaire regarding personal inventory form, state ? trait anxiety and life satisfaction scales were applied to 210 students who were attending 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty Department of Fine Arts,Department of Art Teaching in 2009-2010 education-teaching year and the results are evaluated.The concluding findings of the results of the research indicates negative correlation between life satisfaction and state ? trait anxiety scales(P<0.05). According to sex, students grade and their academic achievement perceptions no meaningful relations are found out between life satisfaction and state ? trait anxiety(P>0.05). Besides, it is also observed that state ? trait anxiety level of female students is higher than male students(P<0.05).
Collections