Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Ayşe
dc.contributor.authorGüngör, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:33Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438560
dc.description.abstractBu araştırma; Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan öğrencilerin durumluk-sürekli kaygı düzeyleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi ve cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı algıları ve yaşlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla planlanmıştır.2009-2010 eğitim-öğretim yılında, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş öğretmenliği programında okuyan 1. 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden toplam 210 kişiye; Kişisel Bilgi Formu, Durumluk-Süreklik Kaygı ve Yaşam Doyumu Ölçeklerinden oluşan anket uygulanmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.Yapılan araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, süreklilik kaygı ölçeğiyle yaşam doyumu arasında negatif korelasyon bulunmuştur ( p<0.05). Sınıf düzeyi, algılanan akademik başarı düzeyi ve yaşa göre Durumluk-Süreklik Kaygı ve Yaşam Doyumu düzeyleri açısından anlamlı farklılık bulunmamıştır (p> 0.05). Kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre sadece sürekli kaygı düzeylerinin anlamlı olarak daha yüksek olduğu belirlenmiştir ( p<0.05).
dc.description.abstractTitle of Thesis: A case study aiming at determining the anxiety and life satisfaction levels of students of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty, Department of Fine Arts,Department of Art Teaching.This study is planed for determining the relationship between the level of state ? trait anxiety and life satisfaction levels and wheather it changes or not according to age, sex, their grade and academic achievement perceptions of students of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty Department of Fine Arts,Department of Art Teaching.In this framework a questionnaire regarding personal inventory form, state ? trait anxiety and life satisfaction scales were applied to 210 students who were attending 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Education Faculty Department of Fine Arts,Department of Art Teaching in 2009-2010 education-teaching year and the results are evaluated.The concluding findings of the results of the research indicates negative correlation between life satisfaction and state ? trait anxiety scales(P<0.05). According to sex, students grade and their academic achievement perceptions no meaningful relations are found out between life satisfaction and state ? trait anxiety(P>0.05). Besides, it is also observed that state ? trait anxiety level of female students is higher than male students(P<0.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSelçuk Üniversitesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin kaygı ve yaşam doyumu düzeyleri
dc.title.alternativeThe anxiety and life satisfaction levels of Students Of Selçuk Unıversity, Department Of Art Teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmState anxiety
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmPaint education
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid401613
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280696
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess