Elektrik konularının 5E Modeli`ne göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 11.sınıf Elektrik Akımı ve Lambaların Parlaklığı konularında yapılandırmacı öğretim yönteminin 5E modeli kullanılarak yapılacak öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisini incelemek ve karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde İdil Lisesi 11.sınıftaki 62 (kontrol 33, Deney 29) öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada kontrol ve deney grupları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere veri analizi SPSS 16.0 istatistik programı ile yapılmıştır. İlişkisiz örneklemler t-testi (independent samples t-test), grupların kendi içindeki farkı belirlemek üzere de ilişkili örneklemler için t-testi (paired samples t-test) kullanılmıştır. Denencelerin test edilmesinde anlamlılık düzeyi p=0.05 olarak alınmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin `Elektrik Akımı Başarı Testi' (EABT) ve `Lambaların Parlaklığı Başarı Testi' (LPBT) son test puanlarına ilişkin bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05). Tutum ölçeği sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır (p>0.05).Anahtar Kelimeler: 5E Modeli, Yapılandırmacı Öğrenme, Elektrik, Tutum. In this research, it is aimed to study and compare the affects of constructivist teaching with 5E model and traditional teaching method on students? success and attitude with the help of the subjects which are about 11.grade electricity current and brightness of lamps. This reseach is applied to 11.grade 62 students (control 33, experiment 29) in İdil High School in 2009-2010 academic year spring term. Datum analysis is done with using SPSS 16.0 statistics program for deciding the differences between control and experiment groups in this research. Independent samples T-test is applied for unrelated exemplifies and paired samples T-test is applied for related exemplifies so as to decide the difference between the groups themselves. The meaningfulness level is accepted as p = 0.05 in testing of hypothesis. According to the students? of control and experiment groups `?electricity current success test`? and `?brightness of lamps success test??, results of unrelated groups t-test related to the last score it is observed that there is a meaningfulness difference in favour of experiment group A meaningfulness difference doesn?t occur between the groups according to result of attitude criterion.Key Words: 5E Model, Constructivist Learning, Electricity, Attitude.
Collections