Show simple item record

dc.contributor.advisorGüzel, Hatice
dc.contributor.authorErdoğdu, Salih
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:26Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:26Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438525
dc.description.abstractBu araştırmada 11.sınıf Elektrik Akımı ve Lambaların Parlaklığı konularında yapılandırmacı öğretim yönteminin 5E modeli kullanılarak yapılacak öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin öğrenci başarısı ve tutumu üzerine etkisini incelemek ve karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılı bahar döneminde İdil Lisesi 11.sınıftaki 62 (kontrol 33, Deney 29) öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada kontrol ve deney grupları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere veri analizi SPSS 16.0 istatistik programı ile yapılmıştır. İlişkisiz örneklemler t-testi (independent samples t-test), grupların kendi içindeki farkı belirlemek üzere de ilişkili örneklemler için t-testi (paired samples t-test) kullanılmıştır. Denencelerin test edilmesinde anlamlılık düzeyi p=0.05 olarak alınmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin `Elektrik Akımı Başarı Testi' (EABT) ve `Lambaların Parlaklığı Başarı Testi' (LPBT) son test puanlarına ilişkin bağımsız gruplar t-testi sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05). Tutum ölçeği sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark oluşmamıştır (p>0.05).Anahtar Kelimeler: 5E Modeli, Yapılandırmacı Öğrenme, Elektrik, Tutum.
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to study and compare the affects of constructivist teaching with 5E model and traditional teaching method on students? success and attitude with the help of the subjects which are about 11.grade electricity current and brightness of lamps. This reseach is applied to 11.grade 62 students (control 33, experiment 29) in İdil High School in 2009-2010 academic year spring term. Datum analysis is done with using SPSS 16.0 statistics program for deciding the differences between control and experiment groups in this research. Independent samples T-test is applied for unrelated exemplifies and paired samples T-test is applied for related exemplifies so as to decide the difference between the groups themselves. The meaningfulness level is accepted as p = 0.05 in testing of hypothesis. According to the students? of control and experiment groups `?electricity current success test`? and `?brightness of lamps success test??, results of unrelated groups t-test related to the last score it is observed that there is a meaningfulness difference in favour of experiment group A meaningfulness difference doesn?t occur between the groups according to result of attitude criterion.Key Words: 5E Model, Constructivist Learning, Electricity, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElektrik konularının 5E Modeli`ne göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe affect of teaching electricity subjects according to 5E Model on students? success and attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmElectricity
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPhysics teaching
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.identifier.yokid402769
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280693
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess