Liseye devam eden ergenlerin risk alma davranışları ile mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada liseye devam eden ergenlerin risk alma davranışları ile mükemmeliyetçilik düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, annenin eğitim durumu, ailenin gelir seviyesi ve kardeş sayısı gibi bağımsız değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Konya merkez ilçelerinde liseye devam eden öğrencilerden tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 660 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma öğrencilere uygulanan, kişisel bilgi formu, Ergenlerde Risk Alma Ölçeği (Kıran, 2002) ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Taşdemir, 2004) kullanılarak elde edilen verilerle yürütülmüştür. Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik alt boyutlarından ailesel eleştiri ile risk alma davranışı alt boyutlarından toplumsal konumlama ile ilgili risk alma ve trafikle ilgili risk alma arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. In this research, to find out whether taking risk attitudes and perfoctionism levels of adults who continue their high school education vary or not according to independent variables such as sex, class level, type of school, education level of mother, level of income of the family and number of siblings is targeted.The general universe of this research is consisted of students who continue their high school education in centre of Konya city. Sampling group of the research is consisted of students who continue their high school education in central districts of Konya who are chosen by means of random sample among 660 students.This research has been carried out with data gathered by using personal information, measure of taking risk in adults (Kıran, 2002) and measure of multidimensional perfectionism (Taşdemir, 2004)It is determined that there is statically meaningful and negative relation between familial criticism which is subdimension of perfectionism, social positioning that is subdimension of taking risk and taking risk related to traffic in high school students who participated in this research.
Collections