Show simple item record

dc.contributor.advisorIzgar, Hüseyin
dc.contributor.authorDeniz, Nadire
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:20Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:20Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438225
dc.description.abstractBu araştırmada liseye devam eden ergenlerin risk alma davranışları ile mükemmeliyetçilik düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, okul türü, annenin eğitim durumu, ailenin gelir seviyesi ve kardeş sayısı gibi bağımsız değişkenlere göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığının ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Konya merkez ilçelerinde liseye devam eden öğrencilerden tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 660 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma öğrencilere uygulanan, kişisel bilgi formu, Ergenlerde Risk Alma Ölçeği (Kıran, 2002) ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği (Taşdemir, 2004) kullanılarak elde edilen verilerle yürütülmüştür. Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik alt boyutlarından ailesel eleştiri ile risk alma davranışı alt boyutlarından toplumsal konumlama ile ilgili risk alma ve trafikle ilgili risk alma arasında istatistiksel olarak anlamlı ve negatif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, to find out whether taking risk attitudes and perfoctionism levels of adults who continue their high school education vary or not according to independent variables such as sex, class level, type of school, education level of mother, level of income of the family and number of siblings is targeted.The general universe of this research is consisted of students who continue their high school education in centre of Konya city. Sampling group of the research is consisted of students who continue their high school education in central districts of Konya who are chosen by means of random sample among 660 students.This research has been carried out with data gathered by using personal information, measure of taking risk in adults (Kıran, 2002) and measure of multidimensional perfectionism (Taşdemir, 2004)It is determined that there is statically meaningful and negative relation between familial criticism which is subdimension of perfectionism, social positioning that is subdimension of taking risk and taking risk related to traffic in high school students who participated in this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLiseye devam eden ergenlerin risk alma davranışları ile mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the adolescents who have studied in high school- behaviour of risk taking and their level of perfectionism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmRisk taking behavior
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPerfectionism
dc.identifier.yokid417974
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294152
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess