Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçın, Süleyman Barbaros
dc.contributor.authorAri, Sakine İlkim
dc.date.accessioned2020-12-29T14:04:30Z
dc.date.available2020-12-29T14:04:30Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2018-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438000
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Duygu Düzenleme Becerilerinin, öğrencilerin yalnızlığını yordayıp yordamadığını incelemektir. Bu amaca bağlı olarak, cinsiyet ve eğitim süresinin değişkenlerine göre öğrencilerin yalnızlık puan ortalamalarında anlamlı farklılaşma var mıdır? sorularına cevap aramıştır. Veriler, 318 öğrenciden (K:215; E: 105) toplanmıştır. Araştırmada UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin, Dışsal İşlevsel Duygu Düzenleme alt boyutu, Yalnızlık puanlarının % .06 sını yordamaktadır. Cinsiyete göre öğrencilerin yalnızlık puanları farklılaklaşmaktadır (p<.05). 2. Sınıf öğrencilerinin yalnızlık puan ortalamaları, 1. Sınıf öğrencilerinin yalnızlık puanlarından anlamlı olarak yüksektir.Anahtar Kelimeler: Duygu Düzenleme, Yalnızlık, cinsiyet-yalnızlık
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate whether emotion regulation skills of vocational school students predict loneliness. According to this purpose, it seeks an aswer for the question of `is there any significant differentiation of students' lonelity point average in terms of their gender and between training periods?`. The datas were gathered from 318 students (F: 215, M: 105). In this research UCLA Loneliness Scale and Regulation of Emotions Questionnaire for Adolascents were used. External- dysfunctional internal consistency values of students predicts .06% of lonelity score. Lonelity score of students differentiates according to gender (p<.05). Loneliness average score of second class university students is significantly higher than first class students. Key words: Emotion Regulation, Lonelity, gender- lonelityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Yalnızlıklarının Duygu Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
dc.title.alternativeExamination of Loneliess of University Students According to Emotion Regulatory Skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10225429
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages42
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess