Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 104-123 of 319
-
II. Mahmud Dönemi ıslahat hareketleri ve II. Mahmud`un eğitim öğretim faaliyetleri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı İmparatorluğu'nun gücünü kaybettiğini anlayan padişahlar tahta çıktıklarında çeşitli ıslahatlar yaparak devleti eski güçlü dönemine getirmeye çalışmışlardır. Islahat yapmaya çalışan padişahlardan biri de II. ... -
Interferenzfehler bei den Türkischen Deutschlernenden
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Almanca Türk okullarında ikinci yabancı dil olarak okutulur. Türk öğrenciler Almanca öğrenirlerken belli başlı sorunlarla karşılaşırlar. Kuşkusuz bu zorlukların bazı nedenleri var.Bu çalışmada dilin karşılaştırılması ve ... -
İki boyutlu eğitici animasyonlar ile eğitici yayın illüstrasyonlarının karşılaştırılması ve 10-12 yaş öğrencilerinin öğrenmelerine etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma genel olarak iki boyutlu eğitici animasyonlar (çizgi film) ile eğitici yayın illüstrasyonlarının nitelikleriyle, özel olarak 10 ? 12 yaş öğrencilerinin öğrenmelerine olan etkileriyle ilgilenmektedir.Bu doğrultuda ... -
İkinci yabancı dil (Almanca) öğretiminde Avrupa dil portfolyosuna dayalı uygulamaların etkililiğinin değerlendirilmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, yabancı dil öğretiminde Avrupa Dil Portfolyosuna (ADP) dayalı etkinliklerin etkiliği değerlendirilmiştir. Araştırma yaklaşımı olarak ?karma araştırma yaklaşımı? kullanılmıştır. Nicel veriler için deneysel ... -
İlköğretim 1. ve 2. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelime sayısının kişisel kelime servetine katkısının değerlendirilmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanlar; sağlıklı bir iletişim kurabilmek, duygu, düşünce ve fikirlerini rahat ifade edebilmek için kelimelerden yararlanır. Yazılı ve sözlü anlatımlarda ihtiyaç duyduğumuz ve kullandığımız kelimelerin çeşitliliği kişinin ... -
İlköğretim 2. kademe Türkçe derslerinde hayvan masallarının değerlendirilmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan, kavramların bir dil bütünlüğü içinde kazandıkları değerlerle birlikte sosyalleşir ve dil yardımıyla öğrenme, öğrendiklerini uygulama, yorumlama gibi birtakım faaliyetlerde bulunur. Yine dil aracılığıyla insan kendini ... -
İlköğretim 3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarına ilişkin öğretmen görüşleri
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğretmenlerin ilköğretim 3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının (1) içeriği, (2) dil ve anlatımı, (3) görsel düzen ve tasarımı ile ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla;1.Öğretmenlerin ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf Türkçe ders kitaplarında bulunan metinlerdeki kelimelerin çeşitliliği bakımından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İletişim; insanların doğdukları andan itibaren duygu, düşünce ve fikirlerini ifade etmelerini sağlayan temel araç olmuştur. Çocuklarda dil gelişiminin sağlam temellere oturtulmasına bağlı olarak kişiler arası iletişim, ... -
İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan bellek destekleyici stratejilerin öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, sözel bellek destekleyicileri temele alan İlköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji öğretiminin, öğrenme ürünlerine etkisi incelenmiştir.Araştırmada deneysel yöntemin ön test ? son test kontrol gruplu modeli ... -
İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin benlik saygıları ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma ilköğretim 6,7, ve 8. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında Konya'ın Çumra ilçesindeki ... -
İlköğretim 6. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkânları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; aktif öğrenme tekniklerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine uygulanabilirliğini ve uygulamanın dersin işlenişi üzerindeki etkisinin ne olduğunu araştırmaktır.Araştırma, ilköğretim 6.sınıf üniteleri ... -
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve kaygıyla ilişkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-25)Bu araştırmada, ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve kaygı ile ilişkisi incelenmiştir. Öğrencilerin zorba ve kurban, zorba-kurban olma davranışlarını, kaygı düzeylerini ne oranda açıkladığını belirlemek, ... -
İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bir toplumun ilerlemesine ve gelişmesine yön veren bireyin, çağdaş yaşama ayak uydurması için duygu ve düşünce açısından yeterince bilgiye ve donanıma sahip olması gerekir. Bunun için bireye doğru bir eğitim ve öğretim ... -
İlköğretim 7. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkanları
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi soyut konuların çokluğu sebebiyle somutlaştırılmaya fazlasıyla ihtiyaç duyar. Bu çalışmanın amacı aktif öğrenme yönteminin din kültürü ve ahlak bilgisi dersini öğrencilerin daha kolay ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi ``kuvvet ve hareket`` ünitesinin öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile yapılan öğretimin öğrenci başarısı ve fen ve teknoloji dersine karşı tutumu üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, `Kuvvet ... -
İlköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve başarıya etkisi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde uygulanan yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin, öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine ve başarılarına etkisini belirlemektir. Araştırma ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oran ve orantı problemlerindeki çözüm stratejileri üzerine bir araştırma
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin oran-orantı problemlerinin çözümünde kullandıkları stratejileri belirlemek, kullanılan bu stratejilerin cinsiyete göre dağılımını incelemek ve öğrencilerin oran-orantı ... -
İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinliklerin öğrenci seviyesine uygunluğunun ve uygulanabilirliğinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Aksaray örneği).
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezde ilköğretim 7. sınıf Türkçe dersi çalışma kitabında yer alan etkinliklerin uygulanabilirliği ve öğrenci seviyesine uygunluğu, öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırma öğretmen görüşlerini ... -
İlköğretim 7. sınıflarda Cabri Geometri Plus II ile dönüşüm geometrisi öğretimi
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, Cabri Geometri Plus II yazılımı ile geometri öğretiminin 7. Sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki dönüşüm geometrisi konusunu öğrenmelerine etkisinin olup olmadığını araştırmak ve 7. Sınıf ... -
İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ile fen ve teknoloji dersi başarıları arasındaki ilişki
(SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına ve ders başarılarına cinsiyetin, sınıf seviyesinin, anne ve baba eğitim seviyesinin etkisi ve derse yönelik tutum ile ...