İlköğretim 1. ve 2. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kelime sayısının kişisel kelime servetine katkısının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar; sağlıklı bir iletişim kurabilmek, duygu, düşünce ve fikirlerini rahat ifade edebilmek için kelimelerden yararlanır. Yazılı ve sözlü anlatımlarda ihtiyaç duyduğumuz ve kullandığımız kelimelerin çeşitliliği kişinin kelime servetini belirler. Bireyin iyi ve doğru iletişim kurması kişisel kelime servetinin geniş olmasıyla eşdeğerdir.Türkçe dersinin genel hedeflerinin biri de öğrencinin kişisel kelime servetini artırmak ve geliştirmek olmalıdır. Öğrencinin kelime servetini geliştirmek için kullandığı kelime servetinin bilinmesi gereklidir. Milli Eğitim Bakanlığı'na düşen en önemli görevlerden biri de her kademedeki öğrencinin duygu ve düşüncelerini hangi kelimelerle ve kaç kelimeyle ifade etmesi gerektiğini tespit etmektir.Bu çalışma; 2008-2009, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde 1. ve 2. sınıflarda okutulan Milli Eğitim Bakanlığı baskılı Türkçe ders kitaplarındaki şiir dışındaki metinlerin kelime sayısı ve kelimelerin kişisel kelime servetine katkısını belirlemek amacıyla yapılan bir çalışmadır. Bu çalışma ile Türkçe ders kitaplarının öğrencinin kelime servetine katkısı incelenmiş. Kelime servetinin artırılması için yapılması gereken çalışmalar hakkında bilgiler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kelime, Kelime Serveti, Kelime Hazinesi, Kelime Dağarcığı,* Yrd.Doç.Dr.Seyit Emiroğlu, Selçuk Ünv. Eğitim Fak. Sınıf Öğretmenliği Bölümü.** Bülent Özalp, Yüksek Lisans Öğrencisi. Human being makes use of words in order to communicate properly and to express his/her emotions, opinions and ideas. Variation of words which we need and use in written and oral ways defines a person?s vocabulary. So; good and proper communication of a person depends on his/her vocabulary.One of the main goals of ?Turkish Language? subject is supposed to be increase and development of pupils? vocabulary. In order to do that; it is necessary to know number of words which a pupil use. In this process, Ministry of Education should have the task and mission to answer this question: ?With which and how many words pupils in each grade express their emotions and opinions? ?This study focuses on ?Turkish Language? subject books published by Ministry of Education in 2008/2009 end 2009/2010 educational periods for the 1st and 2nd grades of Primary schools in whole Turkey and is made aiming to define the contribution of number of words in the texts (expect for the poems) to personal vocabulary. With this study, ?Turkish Language? subject books? contribution to pupils? vocabulary is evaluated and reader is informed about further necessary works to increase the personal vocabulary.Key words: Word, Words, Vocabulary, Wordpower* Assist.Prof.Dr.Seyit Emiroğlu, Selçuk Universty, Faculty of Education of Department of Classroom Teaching.** Bülent Özalp, Graduate Student.
Collections