Ludwıg Van Beethoven`ın op.55 mi bemol majör III. senfonisi`nin müzikal form ve orkestra şefliği teknikleri yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ludwig van Beethoven'ın op. 55 mi bemol majör Üçüncü Senfoni'si `Eroica` , bir dizi yapısal titizlik ve duygusal derinlik taşıyan ve bestecinin orta dönemine ait olan bir eseridir. Konser programlarında sıkça yer alan ve dört bölümden oluşan senfoni, ilk önce bestecinin hayranlık duyduğu Fransız General Napoleon Bonaparte'a ithaf edilmiştir. Fakat Napoleon'un kendisini imparator ilan etmesinden sonra besteci tarafından ithafı iptal edilmiş ve eserin ismi `Eroica` olarak değiştirilmiştir. Bu çalışmada öncelikle bestecinin müzikal kişiliği ve senfoninin doğuşu ele alınmıştır. Bölümlerin form analizi yapılmış ve kullanılan formlar açıklanmıştır. Daha sonra bazı orkestra şeflerinin vuruş teknikleri analiz edilmiş ve çoğu yabancı kaynaklardan edinilen bilgilerle vuruş teknikleri ve eserin yorumu incelenmiştir. Çalışmanın kapsamında vuruş teknikleri ve eserin yorumu bakımından bir senteze ulaşılmaya çalışılmıştır. Partisyonun belli bölümlerinde bazı çalgıların pasajlarındaki ses yüksekliğine bağlı olarak ortaya çıkan nüans problemlerine dikkat çekilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Ludwig van Beethoven's op. 55 E-Flat Major Third Symphony `Eroica` is a piece with a series of structural thoroughness, emotional richness and traces back to its composer?s middle term. The symphony often taking part in concert programs and consisting of four parts, had firstly been dedicated to French General Napoleon Bonaparte, whom the composer admires. However; Napoleon?s having announced him as the Emperor, the dedication was cancelled and the name of the work was changed as `Eroica`. In this study, the musical identity of the composer and birth of the symphony have primarily been dealt with. The form analysis of the parts and the forms being used have been explained. Next, the beat technics of some maestros have been analysed and the beat technics and the interpretation of the work have been studied via the knowledge most of which was gained at foreign resources. In the scope of this study, it has been tried to reach a synthesis in terms of beat technics and the interpretation of the work. In some certain parts of the score, nuance problems which occur depending on the loudness in some passages of the instruments have been pointed out and resolution advisory for these problems have been presented.
Collections