Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakar, Doğan
dc.contributor.authorÇolak, Atif Taner
dc.date.accessioned2020-12-29T14:00:36Z
dc.date.available2020-12-29T14:00:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437214
dc.description.abstractLudwig van Beethoven'ın op. 55 mi bemol majör Üçüncü Senfoni'si `Eroica` , bir dizi yapısal titizlik ve duygusal derinlik taşıyan ve bestecinin orta dönemine ait olan bir eseridir. Konser programlarında sıkça yer alan ve dört bölümden oluşan senfoni, ilk önce bestecinin hayranlık duyduğu Fransız General Napoleon Bonaparte'a ithaf edilmiştir. Fakat Napoleon'un kendisini imparator ilan etmesinden sonra besteci tarafından ithafı iptal edilmiş ve eserin ismi `Eroica` olarak değiştirilmiştir. Bu çalışmada öncelikle bestecinin müzikal kişiliği ve senfoninin doğuşu ele alınmıştır. Bölümlerin form analizi yapılmış ve kullanılan formlar açıklanmıştır. Daha sonra bazı orkestra şeflerinin vuruş teknikleri analiz edilmiş ve çoğu yabancı kaynaklardan edinilen bilgilerle vuruş teknikleri ve eserin yorumu incelenmiştir. Çalışmanın kapsamında vuruş teknikleri ve eserin yorumu bakımından bir senteze ulaşılmaya çalışılmıştır. Partisyonun belli bölümlerinde bazı çalgıların pasajlarındaki ses yüksekliğine bağlı olarak ortaya çıkan nüans problemlerine dikkat çekilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.
dc.description.abstractLudwig van Beethoven's op. 55 E-Flat Major Third Symphony `Eroica` is a piece with a series of structural thoroughness, emotional richness and traces back to its composer?s middle term. The symphony often taking part in concert programs and consisting of four parts, had firstly been dedicated to French General Napoleon Bonaparte, whom the composer admires. However; Napoleon?s having announced him as the Emperor, the dedication was cancelled and the name of the work was changed as `Eroica`. In this study, the musical identity of the composer and birth of the symphony have primarily been dealt with. The form analysis of the parts and the forms being used have been explained. Next, the beat technics of some maestros have been analysed and the beat technics and the interpretation of the work have been studied via the knowledge most of which was gained at foreign resources. In the scope of this study, it has been tried to reach a synthesis in terms of beat technics and the interpretation of the work. In some certain parts of the score, nuance problems which occur depending on the loudness in some passages of the instruments have been pointed out and resolution advisory for these problems have been presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleLudwıg Van Beethoven`ın op.55 mi bemol majör III. senfonisi`nin müzikal form ve orkestra şefliği teknikleri yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeIssue for examination of Ludwig Van Beethoven's op.55,e-flat major iiird symphony,regarding musical from and orchestral conducting techniques
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKompozisyon, Koro ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10016141
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345213
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess