Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ( Sakarya Üniversitesi örneği )
dc.contributor.advisor | Hergüner, Gülten | |
dc.contributor.author | Yildiz, Taşkin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:55:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:55:28Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436012 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde öğrenimlerine devam etmekte olan öğrencilerin kişilik özelliklerinin tespit edilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmanın evrenini, Sakarya Üniversitesi'nde Beden Eğitimi ve Spor eğitimi alan öğrenciler; örneklemini ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Yöneticiliği Bölümü ve Rekreasyon Bölümü'nde 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında öğrenimine devam etmekte olan ve tesadüfen seçilen gönüllü 227 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada, veri toplama aracı Savran (2006) tarafından Türkiye için geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması yapılan Sıfat Listesi(ACL) Kişilik Testi'dir. Ayrıca araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecinde, Beden Eğitimi adaylarına önce Sıfat Listesi(ACL) Kişilik Testi iki hafta ara ile iki kez uygulanmış ve kendilerini bu sıfatlara göre derecelendirmeleri istenmiştir. Bu liste ile birlikte Kişisel Bilgi Formu'nu da kendilerine göre doldurmaları istenmiştir.Anket ile toplanan bağımsız değişkenlere göre ACL Ölçeğinin alt boyut puanlarının farklılıklarını belirlemek üzere hipotez testleri yapılmıştır. Bağımsız değişkenlerin iki kategoriden oluştuğu ve dağılımların normal olduğu durumlarda hipotez testi olarak ilişkisiz grup ?t? testi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edile tüm sonuçlar çift yönlü olarak sınanmış ve anlamlılık düzeyi en az ,05 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca ,01 ve ,001 düzeyinde anlamlı çıkan sonuçlar ayrıca tablolarda gösterilmiştir. Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri Windows paket program ile yapılmıştır.Beden Eğitimi ve spor bölümünde öğrenim görmekte olan öğrencilerin kişilik özellikleri; mesleklerinin toplumsal statüsünü algılama değişkenine, gelecekte bu alanda çalışma değişkenine, cinsiyet değişkenine göre, öğrenim görmekte olan öğrencilerin sahip oldukları baskın kişilik özelliklerine göre istatistiksel açıdan en az ,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Keywords: Physical Education, Sports, Personality, Ego, | |
dc.description.abstract | In this study, Sakarya University, Faculty of Physical Education and Sports, Physical Education and Sports Department of Education and continuing education students was conducted to identify personality traits. The population of this research, the students of Sakarya University, Physical Education and Sports training, and samples of Physical Education and Sports, Department of Sport Management and Recreation Department in the academic year of 2009-2010 and continuing education students and 227 volunteers are randomly selected from.The savran is personality test which is made for validity,reliability and rule work in 2006 in addition to, it involves capacity list ( ACL) therefore I used this test for data collection tool moreover; personal information form which is prepared by the researcher is applied. In this process, capacity list (ACL) and personal list are applied twice every other week to physical education applicants and these applicants are wanted to be graded according to these capacities, next they are given personal knowledge form with this list and they fill these forms.Hypostesis trials are made for determining the differences of lower dimension points of scale according to independent variants (ACL) and it is collected with survey. Unconnected group test | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin kişilik özelliklerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi ( Sakarya Üniversitesi örneği ) | |
dc.title.alternative | Physical education and sports training the students according to personality traits, examination of some of the variables (Example of Sakarya University) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sakarya University | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Sports schools | |
dc.subject.ytm | Physical education and sport faculty | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 409819 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 328038 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dalı |