Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Erkan
dc.contributor.authorGüngör, Halime
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:40Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435739
dc.description.abstractYöneticilerin ve öğretmenlerin damgalama eğilimleri ve örgüt kültürü arasındaki ilişkinin belirlenmesini amaçlayan bu araştırma nicel araştırma desenindedir. Yapılan alanyazın taramasına bağlı olarak görülmektedir ki damgalama, özellikle yurtdışında yapılan çalışmalarda çok çalışılmış olan bir konu olmasına rağmen, eğitim alanında ve özellikle eğitim yönetimi alanında örneklerine çok rastlanmamıştır. Araştırmada nicel araştırma yönteminin nedensel karşılaştırma türünden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın örneklemini Zonguldak İl'inde resmi okullarda (İlköğretim ve Lise) görev yapan 655 öğretmen ve 125 yönetici olmak üzere 780 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yaman ve Güngör (2013) tarafından hazırlanan damgalama ölçeği, kişisel bilgi formu, Şimşek (2003) tarafından hazırlanan okul kültürü ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan bağımsız değişkenler cinsiyet, görev, eğitim durumu, kıdem, medeni durum, çalışılan kademe, sosyo-ekonomik durum, dindarlık düzeyi ve sağlık durumudur. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t-testi, ilişkili örneklemler için t-testi, tek boyutlu varyans analizi, iki boyutlu varyans analizi, Scheffe Testi, gözenekler arası çoklu karşılaştırma analizi, Tukey Testi, Pearson Çarpımı Korelasyon Katsayısı çözümlemesi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; damgalama eğilimine ilişkin yönetici görüşleri incelendiğinde psikolojik sağlık ve önyargı boyutlarında yönetici görüşlerinde damgalama eğilimi olduğu söylenebilir. Öğretmenlerin damgalama eğilimine ilişkin görüşlerine göre etiketleme boyutunda cinsel tercihleri farklı bireylere yönelik damgalama göze çarpmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to determine relationship between stigma tendencies of school principals? and teachers? and organizational culture by using quantitative research methods. According to stigma literature, we can say that, although there are lots of researches on stigma, researches are very limited on education and educational administration fields. Relational survey model of causal-comparative method from quantitative research methods is used in this research.Research sample is consisted of 655 teachers and 125 school principals (total of 780 participants) who have been working in public schools (elementary and high) of Zonguldak. Stigma Scale (Yaman and Güngör, 2013), Personal Information Form that were prepared by researcher and School Culture Scale (Şimşek, 2003) was used for data collection. Independent variables of the study are that gender, profession, education, seniority, marital status, working level, socioeconomic status, level of religiosity and health status. Mean, standard deviation, independent samples t-test, paired samples t-test, one way ANOVA, two-way ANOVA, Scheffe Test, multiple comparison analysis between the pores, Tukey Test, Pearson Product Moment Correlation was used by analyzing of collected dataResearch results show that, principals? stigma tendencies are high in psychological health and prejudice sub-scales. According to teachers? stigma tendencies to homosexual people are high in labeling subscale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yönetici ve öğretmenlerinin damgalama eğilimleri ve örgüt kültürü arasındaki ilişki
dc.title.alternativeRelationship between stigma tendencies of school principals? and teachers and organizational culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmStigmatization
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid465774
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid336041
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess