Öğrenme güçlüğü yaşayan 1.-3. sınıf öğrencileri için web destekli uyarlanabilir öğrenme sistemi geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı özel öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için web destekli uyarlanabilir bir öğretim sistemi hazırlamak ve öğrenciler üzerinde deneyerek etkililiğini incelemektir. Bu çalışmada tek grup ön test?son test deneme öncesi model kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama kaynaklarını: uygulamaya katılan denekler, uygulamayı gerçekleştiren konu alanı uzmanları, ön test-son test formunu değerlendiren uzman grubu, kağıt-kalem etkinliklerini değerlendiren konu alanı uzmanları, eğitsel yazılım değerlendirme formunu yanıtlayan eğitim teknolojisi uzmanları, arayüzü değerlendiren konu alanı uzmanları olmak üzere altı farklı grup oluşturmaktadır. Bu bağlamda araştırma kapsamında hem nitel hem de nicel veriler toplanmıştır. Uygulamada kullanılan öğrenme sisteminde, içeriğin uyarlanması söz konusudur. Uyarlama değişkenleri süre ve başarı olmak üzeri iki tanedir. Ayrıca bir ayarlama değişkeni bulunmaktadır ve bu değişken sözel ve görsel boyutlarla sınırlı olmak üzere öğrenme stilidir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, hazırlanan sistemin hem eğitsel açıdan hem de kullanılan teknoloji ve arayüz açısından uzmanlar tarafından yeterli bulunduğu görülmektedir. Öğrenciler üzerinde yapılan uygulamaların sonuçları sistemin uyarlama değişkenlerinin başarıyla çalıştığını ve öğrencilerin sistemi başarıyla kullanabildiklerini göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin özel öğrenme güçlüğü nedeniyle yaşadıkları performans sorunları sistemin kullanılmasıyla birlikte genel olarak azalmaktadır. Öğrencilerin sistemi kullandıktan sonra ölçülen ilgili becerileri gösterme süreleri kullanmadan önce ölçülen sürelerinden anlamlı olarak daha düşüktür. Sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde tez kapsamında geliştirilen sistemin özel öğrenme güçlüğü yaşayan bireyler tarafından kullanılması önerilmektedir. İleride yapılacak çalışmalarda çeşitli uyarlama değişkenlerinin performans üzerindeki tekil ve birlikte etkileri incelenebilir, daha uzun süreli ve kazanılması/geliştirilmesi hedeflenen daha çok beceriyi içeren daha kapsamlı araştırmalar gerçekleştirilebilir.Anahtar Kelimeler: özel öğrenme güçlüğü, disleksi, diskalkuli, disgrafi, uyarlanabilir öğrenme sistemi, web tabanlı uyarlanabilir öğrenme sistemi, uyarlanabilirlik, ayarlanabilirlik The aim of this study is to prepare an adaptive web-assisted instructional system for the students who have specific learning disabilities and to find out the effectiveness of the system on students. In this study, we used one group pre-test ? post-test preexperimental design method. The participants of the study are six different groups that they are experimental subjects; the subject matter experts who performed the experimental process; the group of experts who evaluate the pre-test and post-test forms; the subject matter experts who evaluate the paper-pencil activities; experts in educational technology who answer the evaluating form of educational software and the subject matter experts who evaluate the interface. We observed and successful intervention on students that it showed adaptive feature of system worked well without any end-user problem. There are two variables for adaptation that are time and success. In addition; there is an adaptation variable and this is a learning style limited to verbal and visual dimensions.According to the results, it is seen that this developedsystem is accepted sufficient for both educational and technological and interface aspects by experts. The results of the intervention carried out on the students show that the adaptation variables of the system are successful and the students can use the system successfully. Again, according to the results of the experimental process, the students? problems which are occurred because of the specific learning disabilities decrease generally byusing this system. The measuredtimes of completing learning tasksthat after the students use the system aresignificantly lower than before using the system. When the whole results considered, wecan say that this system should be used by the students with specific learning disabilities. Further studies, the singular and multiple effects of the adaptation variables can be analyzed on the performance; and more long term and comprehensive researches, which consist of much more skills and objectives to develop them, can be performed.Keywords: specific learning disabilities, dyslexia, dyscalculia, dysgraphia, adaptive learning system, web-based adaptive learning system, adaptivity, adaptability
Collections