Çocukların çizdiği hayvan resimlerinden aile ilişkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 4-5-6 yaşındaki çocukların çizdikleri resimlerden aile ilişkilerinin incelenmesi ve çocukların resimlerinin çeşitli değişkenlere (yaş, cinsiyet, okul türü vb.) göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Çalışma grubunu Ankara ilinde, 2011-2012 ve 2012-2013 eğitim öğretim yılı içerisinde resmî ve özel okulların okul öncesi sınıflarına ve ilköğretim birinci sınıfa devam eden 4-5-6 yaşındaki 316 çocuk oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada çocukların yaptıkları resimlerin cinsiyete, yaşa, okul türüne, eğitim durumuna, ebeveynlerin mesleğine, ailedeki birey ve çocuk sayısına, ebeveynlerle olan ilişkilerine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde ailelerden araştırmacı tarafından hazırlanan Aile Bilgi Formu'nu doldurmaları, çocuklardan ise ailelerini hayvan ailesi olarak çizmeleri istenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21,0 kullanılmış, çizilen hayvanların çeşitli değişkenlere (yaş, okul türü, cinsiyet vb.) göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakmak için ki-kare analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların çizdikleri aile resimlerinde ki-kare analizine göre; cinsiyet, okul türü, yaş grubu ve ebeveynlerin eğitim durumlarına göre en çok çizilen hayvanlarda anlamlı bir farklılık bulunurken, ebeveynlerin mesleğine, ailedeki birey ve çocuk sayısına ve ebeveynlerle ilişkilere göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Hayvan aileleri, çocuk resimleri, aile durumları In this study discovering the family relations of 4-5-6 year old children based on their drawings and evaluating the drawings of children according to some variables (age, sex, school type and etc.) has been aimed.The study group consists of a number of 316 4-5-6 year old children attending public and private preschool and primary school first grade in 2011-2012 and 2012-2013 academic year in the city of Ankara. Whether the children's drawings show difference according to sex, age, school type, parents' educational status and occupation, the number of members and children in the family, relations with the parents were investigated in the study. During data gathering process families were requested to fill in the form `Family Data Form` prepared by the researcher whereas children were asked to draw their families as animal families. In data analysis SPSS 21,0 package program has been used and chi square analysis has been used in order to investigate whether the animals drawn have been differed according to some variables (age, school type, sex and etc.)At the end of the study it has been found that according to chi square analysis; there has been a meaningful difference in the most drawn animals according to sex, school type, age group and parents' educational status whereas a meaningful difference has not been found according to parents' occupation, number of members and children in the family and relations with the parents.Keywords: Animal families, children‟s drawings, family situations
Collections