Show simple item record

dc.contributor.advisorAkman, Berrin
dc.contributor.authorŞansal, Selin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:54:15Z
dc.date.available2020-12-29T13:54:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435584
dc.description.abstractBu araştırmada 4-5-6 yaşındaki çocukların çizdikleri resimlerden aile ilişkilerinin incelenmesi ve çocukların resimlerinin çeşitli değişkenlere (yaş, cinsiyet, okul türü vb.) göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Çalışma grubunu Ankara ilinde, 2011-2012 ve 2012-2013 eğitim öğretim yılı içerisinde resmî ve özel okulların okul öncesi sınıflarına ve ilköğretim birinci sınıfa devam eden 4-5-6 yaşındaki 316 çocuk oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada çocukların yaptıkları resimlerin cinsiyete, yaşa, okul türüne, eğitim durumuna, ebeveynlerin mesleğine, ailedeki birey ve çocuk sayısına, ebeveynlerle olan ilişkilerine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde ailelerden araştırmacı tarafından hazırlanan Aile Bilgi Formu'nu doldurmaları, çocuklardan ise ailelerini hayvan ailesi olarak çizmeleri istenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 21,0 kullanılmış, çizilen hayvanların çeşitli değişkenlere (yaş, okul türü, cinsiyet vb.) göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakmak için ki-kare analizinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda çocukların çizdikleri aile resimlerinde ki-kare analizine göre; cinsiyet, okul türü, yaş grubu ve ebeveynlerin eğitim durumlarına göre en çok çizilen hayvanlarda anlamlı bir farklılık bulunurken, ebeveynlerin mesleğine, ailedeki birey ve çocuk sayısına ve ebeveynlerle ilişkilere göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Hayvan aileleri, çocuk resimleri, aile durumları
dc.description.abstractIn this study discovering the family relations of 4-5-6 year old children based on their drawings and evaluating the drawings of children according to some variables (age, sex, school type and etc.) has been aimed.The study group consists of a number of 316 4-5-6 year old children attending public and private preschool and primary school first grade in 2011-2012 and 2012-2013 academic year in the city of Ankara. Whether the children's drawings show difference according to sex, age, school type, parents' educational status and occupation, the number of members and children in the family, relations with the parents were investigated in the study. During data gathering process families were requested to fill in the form `Family Data Form` prepared by the researcher whereas children were asked to draw their families as animal families. In data analysis SPSS 21,0 package program has been used and chi square analysis has been used in order to investigate whether the animals drawn have been differed according to some variables (age, school type, sex and etc.)At the end of the study it has been found that according to chi square analysis; there has been a meaningful difference in the most drawn animals according to sex, school type, age group and parents' educational status whereas a meaningful difference has not been found according to parents' occupation, number of members and children in the family and relations with the parents.Keywords: Animal families, children‟s drawings, family situationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocukların çizdiği hayvan resimlerinden aile ilişkilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of family relations based on children's animal drawings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's paintings
dc.subject.ytmAnimals
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10057032
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383788
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess