Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıçoban, Arif
dc.contributor.authorDolgunsöz, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:53Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:53Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435448
dc.description.abstractBu çalışma bir gelişim-gözlemleme aracı olarak göz izleme tekniğinin dikkat mekanizmalarını da göz önüne alarak farklı seviyelerdeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin okuma davranışlarının izlenmesinde nasıl bir rol oynayabileceğini açıklamayı amaçlamaktadır. Robinson'ın (1995, 2003) hiyerarşik hafıza modeline ve Schmidt'in (1990) noticing hipotezine dayanarak, öğrenci dil seviyeleri, kelime öğrenim kazanımları ve dikkat arasında yakın bir ilişki olması beklenmektedir. Bir ön kelime sınavından sonra, okuma seviyeleri IELTS Genel Okuma Sınavına göre belirlenmiş 75 öğrenci tek tek göz izleme oturumuna katılmış olup, sonrasında ise bir art kelime sınavına girmişlerdir. Sonuçlara göre göz hareketlerinin okuma seviyelerine göre farklılık gösterdiği bulunmuş; düşük seviyedeki öğrencilerin göz hareketi değerleri yüksek olurken, aynı değerlerin daha yüksek seviyedeki öğrenciler için normal düzeyde olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanısıra sonuçlar öğrencilerin bilinmeyen kelimelerde bilinenlere oranla daha fazla dikkat yükü harcadığını göstermektedir. Ayrıca dikkat ve kelime öğrenim kazanımları doğrudan bağlantılıdır; bilinmeyen kelimeler üzerindeki fazla dikkat yükü o kelimenin daha sonra hatırlama ihtimalini artırmaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to elaborate the use of eye tracking technique as a developmental tool to track EFL learner reading behavior in different proficiency levels by scrutinizing attentional mechanisms. Relying on Robinson's (1995, 2003) hierarchical memory model and Noticing hypothesis by Schmidt (1990), it is hypothesized that proficiency levels, vocabulary learning gains and attention are closely associated. After a vocabulary pre-test, seventy-five learners of English of whom reading levels were defined by an IELTS General Reading Exam read a standard text individually and their eye movements were recorded which was then followed by an unannounced immediate post-test. The findings indicated differences regarding eye movements among proficiency levels, less skilled learners showed inflated values while more proper values were observed for proficient learners. The results also showed that foreign language learners spent more time on unknown words and less on known vocabulary items. Attention and learning gains also positively correlated; longer fixation values on an unknown word increased its further recognition probability in post-test.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIdentifying eye movement behaviors and discrepancies of learners of English as a foreign language at different IELTS general reading levels
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin IELTS genel okuma seviyeleri açısından göz hareketi davranışlarının ve farklılıklarının tanımlanması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading activities
dc.subject.ytmEye tracking
dc.subject.ytmEye movements
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmPsycholinguistics
dc.identifier.yokid10081487
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394839
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess