Show simple item record

dc.contributor.advisorKelecioğlu, Hülya
dc.contributor.authorErdem, Başak
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:33Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:33Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435327
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında, TEOG Ortak Sınav'da yer alan maddelerin kitapçık türü değişkenine göre değişen madde fonksiyonu gösterip göstermediği incelenmiştir. DMF analizleri Mantel-Haenszel (MH), Lojistik Regresyon (LR) ve SIBTEST yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Ayrıca, üç yöntemle elde edilen bulgular incelenerek yöntem karşılaştırması yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılı Sonbahar Dönemi'nde TEOG Ortak Sınav'a girmiş öğrenciler arasından seçkisiz yöntemle seçilen 12.000 öğrenci oluşturmuştur.Kitapçık türüne göre DMF analizi yapılırken, kitapçıklar ikili gruplar halinde karşılaştırılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve İngilizce alt testlerinde DMF gösteren madde sayısının fazla olduğunu, bu sayının Türkçe ve Fen ve Teknoloji testlerinde azaldığını göstermiştir. Matematik testinde kitapçık türüne göre DMF gösteren hiçbir maddeye rastlanmamıştır. DMF analizlerinde kullanılan MH, LR ve SIBTEST yöntemlerinden elde edilen sonuçlar kıyaslandığında, SIBTEST yöntemi ile 120 maddenin 28'inde DMF saptanırken, MH ve LR yöntemlerinde bu sayı sırasıyla 17 ve 8 olmuştur. DMF'li olarak belirlenen madde sayısı bakımından birbiriyle uyum içerisinde olmayan bu yöntemlerin, aynı maddeleri DMF'li olarak belirleyebilme yönünden birbirleriyle olan uyumlarına bakıldığında, en uyumlu ikili MH ve SIBTEST yöntemleridir. En az uyum ise MH-LR yöntemlerinde görülmüştür.
dc.description.abstractIn the context of this study, whether the items of TEOG Common Exam include Differential Item Functioning (DIF) or not in terms of booklet types were investigated. DIF analyses were carried out by using Mantel-Haenszel (MH), Logistic Regression (LR) and SIBTEST methods. Besides, comparison of methods were made by investigating results obtained from those methods.The research group of this study consisted of 12.000 students who were chosen randomly among 2014-2015 fall semester TEOG Common Exam examinees.While making DIF analyses regarding booklet types, booklets were compared pairwisely. Results obtained from DIF analyses indicated that the number of items indicating DIF were more in Religious Culture and Moral Knowledge, Revolution History and Kemalism and English subtests. That number decreased in Turkish and Science and Technology subtests. There were no items indicating DIF regarding booklet type in Mathematics subtest. Results obtained from MH, LR and SIBTEST methods were compared and it was detected that SIBTEST flagged 28 of 120 items as indicating DIF. For MH and LR methods, that number was 17 and 8 respectively. There was a difference among methods in terms of the number of flagged DIF items. In terms of the agreement on flagging the same items as indicating DIF, the highest agreement was between MH and SIBTEST methods and the lowest one was between MH and LR methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of common exams used in transition to high schools in terms of differential item functioning regarding booklet types with different methods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmDifferential item function
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmItem bias
dc.subject.ytmSecondary Education Institutions Student Selection and Placement Tests
dc.subject.ytmItem Response Theory
dc.identifier.yokid10082366
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394816
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess