Öğrencilerin su kaynaklarını koruma davranışlarına etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin (N=394) tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerine etki eden faktörler -yerel ve küresel bağlamda- incelenmiştir. Araştırmada Norm-Aktivasyon-Modeli (Schwartz, 1977) temel alınarak hazırlanmış olan anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerine kişisel normların ve yetenek algısının etki ettiği görülmüştür. Öğrencilerin yerel ve küresel bağlamda tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerinde ekoloji / sağlık ile ilgili sonuç algısının doğrudan etkili olduğu görülmüştür. Ekonomi / güvenlik ile ilgili sonuç algısı ise yerel bağlamda tatlı su kaynaklarını kamusal alanda koruma eğilimlerine doğrudan etki etmiştir. Sonuç olarak öğrenciler tatlı su kaynaklarının azalmasındaki rollerinin ve bu kaynakları korumak için neler yapacaklarının farkında olduklarında, bu konuda harekete geçme eğilimleri de artmaktadır.Anahtar SözcükleR:Su kaynaklarını koruma davranışları, norm-aktivasyon modeli, ortaöğretim öğrencileri In this study, the factors affecting the tendency of the secondary school students to protect freshwater resources (N=394) were examined –in both local and global context-.Based on the Norm-Activation Model (Schwartz, 1977), the prepared questionnaire form was used in the research. Following the research, it was found that the tendency of students to protect freshwater resources was affected mostly by personal norms and the perception of ability. It was also found that the perception of consequence regarding ecology/health had a direct effect on the tendency of the students to protect freshwater resources in a global context. The perception of consequence regarding economy/security directly affected the tendency to protect freshwater resources in the public sphere in a local context. In conclusion, when the students are aware of their roles on the decrease of freshwater resources and of what can they do to protect them, their tendency to take action in this regard increases.Keywords:The tendency to protect freshwater resources, norm-activation model, secondary school students
Collections