Show simple item record

dc.contributor.advisorDervişoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorZor, Sebahat
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:28Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:28Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2019-01-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435299
dc.description.abstractBu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin (N=394) tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerine etki eden faktörler -yerel ve küresel bağlamda- incelenmiştir. Araştırmada Norm-Aktivasyon-Modeli (Schwartz, 1977) temel alınarak hazırlanmış olan anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerine kişisel normların ve yetenek algısının etki ettiği görülmüştür. Öğrencilerin yerel ve küresel bağlamda tatlı su kaynaklarını koruma eğilimlerinde ekoloji / sağlık ile ilgili sonuç algısının doğrudan etkili olduğu görülmüştür. Ekonomi / güvenlik ile ilgili sonuç algısı ise yerel bağlamda tatlı su kaynaklarını kamusal alanda koruma eğilimlerine doğrudan etki etmiştir. Sonuç olarak öğrenciler tatlı su kaynaklarının azalmasındaki rollerinin ve bu kaynakları korumak için neler yapacaklarının farkında olduklarında, bu konuda harekete geçme eğilimleri de artmaktadır.Anahtar SözcükleR:Su kaynaklarını koruma davranışları, norm-aktivasyon modeli, ortaöğretim öğrencileri
dc.description.abstractIn this study, the factors affecting the tendency of the secondary school students to protect freshwater resources (N=394) were examined –in both local and global context-.Based on the Norm-Activation Model (Schwartz, 1977), the prepared questionnaire form was used in the research. Following the research, it was found that the tendency of students to protect freshwater resources was affected mostly by personal norms and the perception of ability. It was also found that the perception of consequence regarding ecology/health had a direct effect on the tendency of the students to protect freshwater resources in a global context. The perception of consequence regarding economy/security directly affected the tendency to protect freshwater resources in the public sphere in a local context. In conclusion, when the students are aware of their roles on the decrease of freshwater resources and of what can they do to protect them, their tendency to take action in this regard increases.Keywords:The tendency to protect freshwater resources, norm-activation model, secondary school studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin su kaynaklarını koruma davranışlarına etki eden faktörler
dc.title.alternativeFactors influencing the students' behaviors to protect water resources
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-04
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmEnvironmental protection
dc.subject.ytmWater resources
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmHuman-environment interaction
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10097333
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418190
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess