The effects of proficiency level on the communication strategies among Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğrencilerinin konuşma sırasında karşısındaki kişilere mesajlarını iletmeye çalışırken problemler yaşaması gerçeği bir çok uygulamalı dilbilimcinin iletişim becerilerinin ve farklı yeterlilik düzeylerinin kullanımını araştırmasına sebep olmuştur. İletişim stratejilerinin ve farklı taksonomilerin gelişiminin incelenmesi yabancı dilin kullanımını tetkik etmek amacıyla bir çok araştırmacının odak noktası olmuştur. Bu çalışmada, İngiliz dilini yabanci dil olarak konuşan Kosovalı (örn. Arnavutça) ve Boşnak konuşmacilarin yeterlilik düzeyinin (örn. Başlangıç ve orta düzey) konuşma stratejilerine etkisi incelenmiştir. Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin yeterlilik düzeyininin, sözlü iletişim görevlendirmelerinde, iletişim stratejilerini, kelime düzeyinde etkileyip etkilemediğini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, yeterlilik düzeyleri göz önünde bulundurularak (örn. başlangıç ve orta düzey) İngiliz dilini yabancı dil olarak konuşan 34 Kosovalı ve Boşnak katılımcı araştırma konusu olarak seçilmiştir. Katılımcılara tamamlamaları için üç farklı görev verilmiştir; on dakikalık sözlü mülakat, resimli hikaye anlatımı ve fotoğraf betimleme. Sözlü iletişim becerilerinden elde edilen veri, ses ve video kayıtlarıyla sağlanmıştır. Bu çalışmada Tarone (1977) tarafından uygulanan iletişim stratejileri taksonomisi kullanılmıştır. Her iki seviye tarafından kullanılan iletişim stratejileri farklı durumlar için karşılaştırılmış ve analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulguları katılımcıların baskın olarak iki tür iletişim stratejisi kullandığını ortaya çıkarmıştır. Bu stratejiler arasında, her iki seviye öğrencilerinin sözlü iletişim görevlendirmelerinde baskın olarak L2-temelli stratejiler kullanmıştır. Düşük seviye öğrencileri L1-temelli stratejileri daha sık kullanmış; diğer yandan,etnik seviyelerine bakılmaksızın düşük seviyedeki konuşmacılarla karşılaştırıldıklarında, yüksek seviye öğrencileri L2-temelli iletişim becelerini daha yaygın bir şekilde kullanmıştır. Görev türü ve yeterlilik düzeyinin, sözlü iletişimde farklı iletişim stratejilerinin tercih edilmesini ve kullanılmasını etkilediği sonucuna varılmıştır. The fact that foreign language students face communication problems when they try to convey their messages to their counterparts during oral communication has lead many linguistic scholars to investigate the use of communication strategies and different degree levels of proficiency. The study of communication strategies and development of different taxonomies has been the main focus of many researchers to examine the use of second language. In this study, the effects of proficiency levels (i.e. Elementary and Intermediate) on the communication strategies employed by Kosovan (i.e. Albanian) and Bosnian speakers of English as a foreign language were examined. The main aim was to reveal whether students' proficiency levels affected the choice of communication strategies at lexical level in oral communication task accomplishment. As the subjects of this study, 34 participants, Kosovan and Bosnian speakers of English as a foreign language were selected based on degrees of proficiency (i.e. Elementary and Intermediate) levels. The participants were assigned to accomplish three different types of tasks: specifically ten minutes of oral communication-interview, picture story narration and photographic description. The data of the oral communication tasks came from audio and video-recording. In this study the taxonomy of communication strategy employed by Tarone (1977) was used. The communication strategies employed by both levels of students were analyzed and compared in different occasions. Analysis of the data revealed that participants used two types of communication strategies: lower level students used L1-based strategies more often; on the other hand, when compared to lower level students to their higher level counterparts, they employed L2-based strategies more commonly regardless of the ethnic group. Among these strategies, both levels of the students in their tasks accomplishment employed dominantly L2-based strategies. It was concluded that task type and degrees of proficiency levels influence the choice and the use of different communication strategies in oral production.
Collections