Show simple item record

dc.contributor.advisorGedizli, Mehmet
dc.contributor.authorTeke, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:53:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:53:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/435198
dc.description.abstractOkunabilirlik üzerine yapılan çalışmalar Batı'da 1920'li yıllara kadar uzanırken Türkiye'de okunabilirlik kavramı çalışmaları yeni yeni yapılmaya başlamıştır. Okunabilirlik hesaplamalarının temelinde metindeki hece ve kelime sayıları vardır. Bu sayılarla oluşturulan denklemler, o metne ait okunabilirlik sayısını vermektedir. Okunabilirlik sayıları bizlere o metnin hitap ettiği hedef kitleyi bulmada yardımcı olmaktadır. Bu araştırmada çocuk edebiyatı alanında eserler veren Hasan Kalimci'ye ait öykülerin okunabilirlik düzeyleri değerlendirilmiştir. Öncelikle uzman görüşü alınarak yazarın öykülerinden beşinci sınıf seviyesine uygun olduğu düşünülen on öykü belirlenmiştir. Bu öykülere Ateşman (1997) tarafından Türkçe metinler için geliştirilen okunabilirlik formülü uygulanmıştır. Araştırma sonucunda incelenen tüm öykülerin kolay düzeyde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, yazarın eser verdiği hedef kitleye uygun metinler oluşturduğu görülmektedir.
dc.description.abstractWhile studies on readiblity date back to 1920s in Europe, in Turkey, these studies have been conducted just recently. Readiblity calculations consist of the numbers of syllables and words in the text. The equations obtained from these numbers give us the rate of readiblity of the text. Readiblity rate leads us to target group who read the text. In this study, readiblity rates of Hasan Kallimci's stories for children are evaluated. At first, 10 stories suitable for 5th grades are selected according to experts' opinion. Then a readiblity scale, developed by Ateşman (1997) fort he first time for Turkish literatüre, is implemented on these stories. It is seen that all the stories examined are on the easy level. In conclusion, it can be said that the author's stories are suitable fort he target group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇocuk edebiyatı yazarı Hasan Kallimci`nin öykülerinin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of stories of Hasan Kallimci, author of children's literature, in terms of readiblity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmReadability
dc.subject.ytmKallimci, Hasan
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmStory
dc.identifier.yokid10124212
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436901
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess