Üniversite öğrencilerinin onlıne oyun bağımlılığı düzeylerinin öznel mutluluk düzeyleriyle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, online oyun bağımlılığının öznel mutluluk üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmaya katılacak bireyleri belirlemek amacıyla, 2014- 2015 güz eğitim döneminde İstanbul ve Kocaeli illerindeki çeşitli üniversitelerde eğitim programlarına devam eden 327 üniversite öğrencisine araştırmada kullanılan ölçme araçları uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 229'u bayan, 98'i erkektir. Araştırmada öğrencilerin cinsiyetleri, sosyoekonomik düzeyleri, sınıf düzeyleri ve akademik durumları hakkında bilgi toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu; online oyun bağımlılığı düzeylerini belirlemek amacıyla Akın, Özçelik, Usta, Akın ve Seçgin, (2015) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçe' ye uyarlanan Oyun Bağımlılığı Ölçeği; öznel mutluluk düzeylerini tespit etmek amacıyla Akın ve Satıcı (2011) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkçe' ye uyarlanan Öznel Mutluluk Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 11.5 paket programı kullanılarak; ANOVA ve t testi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, online oyun bağımlılığı ve öznel mutluluk arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu yönündedir. Sosyo-demografik değişkenler bazında değerlendirildiğinde ise; üniversite öğrencilerinde cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin sadece online oyun bağımlılığı için anlamlı farklılık oluşturduğu, akademik başarının hem oyun bağımlılığı hem de öznel mutluluk için anlamlı düzeyde farklılığa sahip olmadığı, gelir düzeyi değişkeninin ise online oyun bağımlılığı ve öznel mutluluk için anlamlı farklılık oluşturduğu bulgularına ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Online Oyun Bağımlılığı, Öznel Mutluluk, Üniversite Öğrencileri The aim of the present study is to examine the relationships between variables of online gaming addiction among university students and subjective happiness in terms of various demographic variables. Participants were 327 university students (98 were males; 229 were females), who were educating in the several universities in Kocaeli and İstanbul during the fall term of 2014- 2015. In this research, personal information form was used in order to collect information about the students' gender, socio-economic status, academic success and class level. Having the purpose of determining the gaming addiction levels of the university students, The Gaming Addiction Scale adapted into Turkish by Akın, Özçelik, Usta, Akın ve Seçgin, (2015) and of determining the subjective happiness levels of students, The Subjective Happiness Scale adaptation in Turkish of which was conducted by Akın ve Satıcı (2011) were used as measure. Data were analyzed using SPSS 11.5 package programs. Pearson Moments Correlation was used to investigate the relationships between Subjective Happiness Scale and Gaming Addiction. The differences between demographic variables were analyzed by using the t Test and One Way Anova Technique.As a consequence of this research, there's a negative relationship between gaming addiction and subjective well being. In terms of demographic variables; the sex and class level variables of university students cause significant differences with gaming addiction, the socio-economic level causes a significant difference of subjective happiness and gaming addiction levels, the academic success level doesn't cause any significant difference with regard to both subjective happiness and gaming addiction variables. Under the lights of the research findings, discussion upon the results was performed and some suggestions were offered for future research.Keywords: Online Gaming Addiction, Subjective Happiness, University Students
Collections