Türkiye`de Halk Eğitim Merkezi müdürlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşam boyu öğrenme, kişisel, toplumsal, sosyal ve istihdam ile ilişkili bir yaklaşımla bireyin; bilgi, beceri, ilgi ve yeterliliklerini geliştirmek amacıyla hayatı boyunca katıldığı her türlü öğrenme etkinliği olarak tanımlamıştır. Hayat boyu öğrenme; kişisel, toplumsal, sosyal ve/veya istihdam ile ilişkili bir bakış açısı içinde bilgi, beceri ve yeterlilikleri geliştirmek amacıyla tüm hayat boyunca üstlenilen her türlü öğrenme etkinlikleri olarak da tanımlanmaktadır.Bu araştırmanın amacı, Halk Eğitim Merkezleri müdürlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlik algılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın amacı dâhilinde evren olarak Türkiye'deki Halk Eğitim Merkezleri müdürleri seçilmiştir, örneklem ise 2014-2015 Eğitim - Öğretim yılında Halk Eğitim Merkezlerinde görev yapan 278 kurum müdürüdür. Araştırmanın anket formu, denek grubunun demografik özellikleri ve yaşam boyu öğrenme yeterlik algılarının tespit edilmesini sağlayan iki bölümden oluşmaktadır.İlişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiş nicel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, ölçek uygulama ve kaynak tarama ile toplanmıştır. Veriler toplandıktan sonra tablolar oluşturulmuş, istatistikî yöntemlerle sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri verilmiştir. Verilerin dağılımının normallik göstermemesi nedeniyle parametrik testlerin yapılması uygun görülmemiş buna karşılık iki kategorili bağımsız örneklemler için Mann Whitney U, ikiden fazla kategorili bağımsız örneklemler için Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre kurum müdürlerinin yaşam boyu öğrenme yeterlik algısı ölçeğinden aldıkları toplam puanın ortalamanın üzerinde olduğu söylenebilir. Ayrıca bu puanın cinsiyet, eğitim durumu, teknoloji kullanma düzeyi ve yabancı dil puanı değişkenleri ile anlamlı bir ilişkisi olduğu, medeni durum, yaş, kıdem, müdürlük süresi, mezun olunan fakülte türü değişkenleriyle de anlamlı bir ilişkisinin olmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlik Algısı, Halk Eğitim Merkezi. With an individual, social, cultural, economic and especially employment-related approach, lifelong learning can be defined as the set of activities of one's learning from formal and informal teaching environment and life itself by its identifying individuals' interest to improve their knowledge, skills, attitudes and behaviors; and it is also defined as the documentation of what is acquired as a result of these activities.The purpose of this study is to demonstrate perceptions of administrators of public education centers about lifelong learning competencies. Therefore public education centers in Turkey were selected the sample. The sample was composed of 278 institution administrators who served in public education centers in 2014-2015 education and training year. The questionnaire of study consist of two part. The first part is demographic characteristics of participants and the second part is determining perceptions of lifelong learning competence of this group. This study was a quantitative research and the data were collected via scale implementation. After collecting data were analyzed and later tables were conducted and results were evaluated based on literature.For data analysis, frequency, percentage, mean and standart deviation values were given. Since the distrubition was not normal, the parametric tests were not considered appropriate. Thus Mann Whitney U tests were used for two category independent samples, and Kruskal Wallis test were used for more than two category independent samples. Significant data were interpreted based on the literatüre.According to research results, it can be expressed that the total score gotten from lifelong learning competence scale by public education centers administrators were above the average. And also it can be expressed that there was a significiant difference according to the variables such as gender, education level, technology using level and foreign language proficiency level, but there was no significiant difference according to the variables of marital status, age, seniority, graduated faculty and managing time.Keywords: Lifelong Learning, Perception of Lifelong Learning Competence, Public Education Center
Collections