Eğitim fakültesi öğrencilerinin yeterlilikler çerçevesini karşılama düzeyleri (Boğaziçi ve Sakarya Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri ile Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin lisans düzeyinde Türk Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesini karşılama düzeyleri incelenmiştir. Öğrencilerin, bilgi (kuramsal, olgusal), beceriler (Bilişsel, uygulamalı), bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği, öğrenme yetkinliği, iletişim ve sosyal yetkinliği, alana özgü yetkinliği araştırma kapsamında incelenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Boğaziçi Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesinde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Boğaziçi Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinden `amaçlı örnekleme` yöntemiyle seçilen 305 araştırmaya katılan öğrenci oluşturmaktadır. Yükseköğretim alanında yeterlilik, herhangi bir yükseköğretim derecesini başarı ile tamamlayan bir bireyin neleri bilebileceği, neleri yapabileceği ve nelere yetkin olacağını ifade eder (WEB 1). Türk Yükseköğretim Yeterlikler çerçevesi, Türkiye'deki üniversitelerde eğitim gören ve görmüş kişilerin belirli maddelere göre seviyelerinin derecelendirilmesi ile ilgili harita çizmektedir. Bu araştırmada Boğaziçi Üniversitesi ve Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin lisans düzeyinde Türk Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi'ni karşılama düzeyleri ile ilgili sonuçlar değerlendirilmiştir.Araştırma, ilişkisel tarama modelinde bir araştırma olup önce ilgili literatür taranmıştır. Ölçek türü olarak `anket` seçilmiştir. Türk Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Düzey Belirleme Anketinde 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Kullanılan ölçme araçlarıyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmıştır.Araştırma modeli olarak İlişkisel Tarama yöntemi kullanılmıştır. `Bu araştırma modelinde neden-sonuç ilişkisi aranmaz. İlişkilerin yorumlanması ve kestirilmesi mümkündür. Korelayon türü ilişki ve karşılaştırma yolu ile ilişki olmak üzere iki şekilde yapılır` (Şahin, Köse, Yeşil, Genç, Özerbaş, Özkan, Bahar, Özbek, 2013, s.113). Örneğin, bu araştırmada Boğaziçi ve Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin TYYÇ'ni algılama düzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen uygulamanın istatistiksel analizleri neticesinde elde edilen sonuçlara göre Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Lisans Düzeyinde Türk Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesini karşılama düzeylerinin Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim,Kalite, Akreditasyon, Türk Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, Bolonya Süreci. In this study, Boğaziçi University Faculty of Education students with Sakarya University Faculty of Education students at the undergraduate level meeting of the Turkish Higher Education Qualifications Framework levels were examined. Students' knowledge (theoretical, factual), skills (cognitive, practical), ability to work independently and to take responsibility, learning competence, communication and social skills, domain-specific competencies were examined. Total field under survey of this study is consisted of Bogazici University Faculty of Education and Sakarya University Faculty of Education students in 2014-2015. 305 students who are educatiing in these schools were selected randomly. Qualification at higher education can be identified as abilities, capabilities, knowledge of a person in a field. Turkish Higher Education Qualification Frame help us to draw a map about people who went to the Higher Education or currently heve been going to the higher education in terms of ranking their level with considering specific matters. These matters as it is highlighted above give clues us if a person could be succesfull in an area or not. This study is a kind of descriptive survey model, first research literature has been scanned. `survey` is selected as a scale type. In the scale of Turkish Higher Education Qualifications Framework for Determining Level, fivepoint likert scale was used. In the analysing of datas got by surveying instruments,SPSS 17 statistics programme was used.According to the results of analyzing of fulfilled statics, It's seen that Bogazici University Faculty of Education students at the undergraduate level Turkish Higher Education Qualifications Framework level meeting is higher than Sakarya University Faculty of Education students at the undergraduate level.Keywords: Higher Education, Quality, Accreditation, Turkish Higher Education Qualification Framework, Bologna Process.
Collections