Öğrencilerin uzaya ilişkin ilgi ve kavramlarını geliştirmeye yönelik okul dışı ortamlarla desteklenen bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 7. sınıf öğrencilerinin uzaya ilişkin ilgilerini artırmaya ve kavram gelişimini sağlamaya yönelik bir eylem araştırmasıdır. Bu kapsamda `Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi` ünitesine yönelik, öğrencilerle sınıf içi görsel–işitsel etkinliklerle beraber okul dışı etkinlik olarak planetaryum gezileri yapılmıştır. Araştırma, bir eylem araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Sakarya İli Serdivan ilçesinde bulunan Neyyir Hanım Ortaokulu'nda 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı içerinde 7. sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmaktadır. Veri kaynağı olarak; ünite öncesi ve sonrası, gezi sonrası yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler, ünite süresince öğrencilerin tuttuğu günlükler, kavram akış şemaları, kompozisyonlar, resimler ve mektuplar kullanılmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma başında öğrencilerle yapılan ünite öncesi görüşmeler, öğrencilerin yaptığı kavram akış şemaları, resimler, günlükler ve mektuplar incelenerek; öğrencilerde tespit edilen uzaya yönelik ilgi ve düşünceler ile araştırma sonundaki elde edilen veriler incelendiğinde öğrencilerde olumlu yönde değişim olduğu görülmektedir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin hem uzaya karşı ilgi ve meraklarının arttığı hem de kavram gelişimlerini olumlu etkilediği tespit edilmiştir. Sınıf içinde yapılan etkinlikler öğrencilerin derse katılma isteklerini arttırmış, planetaryum gezileri öğrencileri heyecanlandırmıştır. Ayrıca yapılan ikinci planetaryum gezisi ile öğrencilerin uzayla ilgili mesleklerle ilişkin farkındalıklarının arttığı tespit edilmiştir. This study is an action research aimed at increasing the 7th grade students' interest and concepts about the space. In this context, the planetarium trips were made as informal learning activity together with the in-class audio-visual activities for the `The Solar System and Beyond: the Space Puzzle` unit. This research is an action research. The study group of the research is composed of the 12 students studying in the 7th grade in 2014-2015 Education Year in the Neyyir Hanım Secondary School in Serdivan District, Sakarya Province. As the data source, pre and post-unit interviews, diaries kept by students the during the unit, the concept flow charts, pictures and letters were used. Data was analyzed by content analysis.Interviews, concept flow charts, students' pictures, diaries and letters were examined; it was observed that there were positive changes in the students' interest and opinion on the space when data obtained at the end of the study. In the end of the research, it has been found that both students' interest and knowledge on space increased and development has been positively affected. In class activities increased requests to attend the lesson and the planetarium trips excites the students. Also, with the second planetarium trip, students' awareness of the professions with space-related was increased.
Collections