Exploring the foreign language medium of instruction in tertiary level education in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'deki eğitim dili İngilizce (İDE) ve Fransızca (FDE) olan üniversitelerdeki öğrencilerin başarı, motivasyon ve kaygılarıyla ilgili görüşlerini incelemiştir. Ayrıca bu çalışma, cinsiyet, bağlam (İDE, FDE), sınıf, bölüm, dil geçmişi, hazırlık eğitimi ve diploma notunun öğrenci başarısı, motivasyonu ve kaygısı üzerine etkilerini de incelemektedir. Bu anlamda, 358 öğrenci 5-puanlı ve yoruma açık öğrenci anketini cevaplandırmış ve 17 öğrenci de yarı-yapılandırılmış röportajlara katılmıştır. Faktör analizi sonrasında güvenirlik .87 olarak hesaplanmıştır. Nicel veri, betimleyici ve çıkarımsal istatistik ile; nitel veri ise tematik analiz (model kodlama) yöntemleriyle analiz edilmiştir. Buna göre, nicel veri analizi incelendiğinde, İDE ve FDE öğrencileri yüksek başarı ve motivasyon algılarına sahipken, kaygılarının daha düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca, cinsiyet, bağlam (İDE, FDE), sınıf, bölüm, dil geçmişi, hazırlık eğitimi ve diploma notu da öğrencilerin başarı, motivasyon ve kaygısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahiptir.Bağlamsal farklılıklarla ilgili olarak, İDE öğrencilerinin motivasyonu, FDE öğrencilerinin ise kaygıları daha yüksek bulunmaktadır. Nitel veri analizine göre ise, İDE ve FDE öğrencileri başarı ve motivasyonlarıyla ilgili olarak pozitif görüşe sahip iken, öğrenme ile ilgili kaygıları da olduğu gözlemlenmektedir. This study investigated students' opinions of their achievement, motivation, andanxiety in one French-medium (FMI) and two English-medium (EMI) universities inTurkey investigating such variables as gender, context (EMI, FMI), grade, year ofstudy, prep school education and GPA scores. To this end, 358 students were askedto complete a student questionnaire with 5-point Likert scale items as well as givingthem opportunities to make comments for each item. In addition, 17 students werefurther invited to participate in semi-structured interviews. In order to analyze thequantitative data, first, factor analysis was run, and the overall reliability wascalculated as .87. Descriptive and inferential statistics were run to analyzequantitative data using SPSS 20th edition, and qualitative data were analyzed bymeans of thematic analysis (pattern coding). The quantitative data indicated thatwhile all students had higher median scores of achievement and motivation, they hadlower sense of anxiety. Also, there were significant differences according to thevariables of gender, context, grade, year of study, prep school education, and GPAscores. As for contextual differences, EMI students were more motivated while FMIstudents were more anxious. Regarding the qualitative results, while EMI and FMIstudents had positive opinions on their achievement and motivation, they were foundto be anxious related to their learning in EMI or FMI.
Collections