Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaşamın anlamı ile bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin, yaşamın anlamı ve bazı demografik değişkenler açısından ilişkisinin incelenmesidir. Bu araştırmada örneklem Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören toplam 321 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma kapsamına dâhil edilen öğrenciler uygun örnekleme yolu ile seçilmiştir. Araştırmada; demografik özelliklerle ilgili veri toplamak için hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin ölçülmesi için Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği ve yaşamın anlamı düzeylerini ölçmek için Yaşamın Anlamı Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. İlgili ölçeklerden elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği durumlarda parametrik yöntemlerden `t testi` ve `Tek Yönlü Anova`, normal dağılım göstermediği durumlarda parametrik olmayan yöntemlerden `Kruskal Wallis H Testi` ile analiz edilmiştir. Yapılan varyans analizinde anlamlı değerler çıkması durumunda bu anlamlı farklılığın hangi boyutlar arasından kaynaklandığını belirlemek için `Mann Whitney U-Testi`uygulanmıştır. Bunun dışında yaşam boyu öğrenme eğilimleri, yaşamın anlamı ve alt boyutları arasındaki ilişkisel değerlere bakmak için Sperman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda yapılan veri analizi neticesinde elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir.Bunun yanında; yaşam boyu öğrenme eğilimi ile yaşamın anlamı düzeyleri arasında bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Demografik değişkenlerden elde edilen verilerde ise cinsiyet ve algılanan akademik düzey ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer değişkenler ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Yaşamın anlamı düzeyleri ile demografik değişkenlerin ilişkisi incelendiğinde ise anne eğitim düzeyi ile anlamlı bir ilişki bulunurken, diğer değişkenler ile anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgular tartışılmış ve başta yaşam boyu öğrenme olmak üzere eğitim ve psikoloji alanları ile ilişkilendirilerek önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşamın Anlamı, Yaşam Boyu ÖğrenmeEğilimi The aim of this research is to examine the relationship between the lifelong learning tendencies of university students and meaning of life with some demographic variables to reveal the correlation between these variables. In this research, the sample consists of 321 students from Sakarya University, Faculty of Education. The students included in the scope of the research were selected by appropriate sampling. As a data collection tool in research; a `Lifelong Learning Tendency` scale for measuring lifelong learning trends, `Meaning of Life` scale for measuring life meaning and ademographic variable form was used. `Kruskal Wallis H Test` if the values emerging from the variables are show non-normal distributed in the study group; if the values are normally distributed, the `t` test and the `One Way Anova` technique are used. `Mann Whitney U-Test` test was applied to determine the originating meaningful values from which size in the case of meaningfulvalues in the analysis of variance. Apart from that, Sperman Row Differences Correlation Coefficient was used in order to determine the relationship between lifelong learning tendencies and meaning of life, and subscales.According to the data obtained at the end of the research, the lifelong tendencies of university students seems to be at high level. Apart from that there was no relationship between lifelong learning tendency and meaning of life levels. In the data obtained from the demographic variables, a meaningful relationship was found between gender and perceived academic success and lifelong learning tendency, but no meaningful relationship was found with other variables. When the relationship between the level of meaning of life and the demographic variables was examined, a meaningful relationship was found with the mother's education level, but no meaningful relationship was found with other variables. Findings obtained at the end of the study were discussed and suggested by associating with lifelong learning, education and psychology fields.Keywords: Lifelong Learning, Meaning of Life, Lifelong Learning Tendencies
Collections