Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, Emine
dc.contributor.authorKara, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434252
dc.description.abstract
Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modeline göre Etkileşimli Defter
uygulamalarının lise öğrencilerinin `Karışımlar` konusunu anlamalarına, akademik 
başarılarına, kimya dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin olup 
olmadığını incelemek ve bu uygulamaya ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerini 
değerlendirmektir. Çalışma, kontrol gruplu ön test son test deneysel desen ile nitel 
araştırma desenlerinden içerik analizi temel alınarak yapılmıştır. Yürütülen tez 
çalışması; 2017–2018 eğitim öğretim yılında, Ankara ili Yenimahalle ve Etimesgut 
ilçelerinde bulunan Anadolu Liselerine devam eden 516 lise 10 ve 12. sınıf 
öğrencisi ve Etkileşimli Deftere ilişkin görüşleri alınan 114 öğretmen ile 
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, deney ve kontrol grubu olarak belirlenen iki farklı 
grup ile çalışılmıştır. Veri toplama araçları ise; `Karışımlar Başarı Testi (KBT)`, 
`Kimya Motivasyon Ölçeği-II (KMÖ)` ve `Lise Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik 
Tutum Ölçeği (KTÖ)` öğrencilere ön test son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca
öğretmen ve öğrencilerin Etkileşimli Deftere ilişkin görüşlerini almak için,
öğretmenlere Etkileşimli Defter Öğretmen Görüş Anketi (EDÖGA1), öğrencilere ise 
Etkileşimli Defter Öğrenci Görüş Anketi (EDÖGA2) uygulanmıştır. Çalışmada elde 
edilen nicel verilerin analizi parametrik olmayan analizlerden olan Mann – Whitney 
U Testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve parametrik testlerden olan t-Testi ile
yapılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Korelasyon 
Analizi yapılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bilgilerden ise alt temalar 
oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucuna göre deney ve kontrol 
grubunda yer alan öğrencilerin KBT, KMÖ ve KTÖ verileri incelendiğinde; deney 
grubu öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca 
öğretmenlerin ve öğrencilerin Etkileşimli Defter kullanımına ilişkin birçok yönden 
olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir.
dc.description.abstract
The aim of this study is to examine the effect of the Interactive Notebook applications based on the 5E learning on the high school students in the understanding of `Mixtures`, their academic achievement, motivation for chemistry lessons and evaluating the opinions of teachers and students on this application. The study was based on a pre-test post-test experimental design with control group and content analysis based on qualitative research designs. It was conducted by receiving the opinions of 516 10th and 12th high school students attending Anatolian High School in the districts of Ankara province Yenimahalle and Etimesgut in the 2017-2018 academic year and the opinions of 114 teachers on the Interactive Notebook. Data collection tools are; `Mixture Achievement Test (KBT)`, `Chemistry Motivation Scale-II (KMÖ)` and `Attitude Scale towards High School Students' Chemistry Course` were applied as pre-test post-test. In order to get opinions of teachers and students about the Interactive Notebook, Interactive Notebook Teacher's Opinion Questionnaire (EDÖGA1) was applied to them and Interactive Notebook Student Opinion Questionnaire (EDÖGA2) was applied to the students. The analysis of the quantitative data obtained in the study was carried out by Mann - Whitney U Test
>, a non-para metric analysis test, Wilcoxon signed rank test and t - Test which is a parametric tests. Correlation Analysis was also performed to determine the relationship between variables. It has also been found that teachers and students have many positive views on the Interactive Notebooks.


en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5E modeli destekli etkileşimli defterin öğrencilerin 
karışımlar konusundaki başarısına, 
motivasyon ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 5E model-based interactive notebook 
on students' achievement about mixture, 
motivation and attitude
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytm5E Model
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmInteractive notebook
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10206433
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517813
dc.description.pages252
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess