Show simple item record

dc.contributor.advisorKeskin, Sevgi
dc.contributor.authorKocamaz, Zehra Betül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:50:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:50:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/434204
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi dönemde Kur'an-ı Kerim öğrenen öğrencilerin, diğer öğrencilere göre ilk okuma-yazma sürecinde; harfleri kavrama ve heceleri birleştirme becerisi, okuma hızı, okumaya geçme süresi, yazma becerisi incelenmiş ve öğrenciler üzerindeki yansımaları değerlendirilmiştir.Araştırma karma yöntem araştırma metodunun yakınsayan paralel desen modeli ile yapılmıştır. Bu amaçla; bir özel okulda öğrenim gören 52 ilköğretim 1. sınıf öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sürecinde araştırmacı, bizzat çalışma alanında bulunmuş, dört ay süresince araştırmayı sürdürmüştür.Araştırmada nicel veri toplanma sürecinde, derecelendirilmiş `İlk Okuma Yazma Öğrenme Sürecindeki Beceri Düzeyleri Gözlem Formu` ve `Okuma Hızını Ölçen Metin` formları kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanma sürecinde ise, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve derecelendirilmiş `Türkçe ve Matematik Dersi İçin Okuma ve Yazma Hataları Gözlem Formu` kullanılmıştır. Ayrıca, yapılan dersler kamera kaydına alınmış ve fotoğraflanmıştır. Veli ve sınıf öğretmenleriyle görüşmeler gerçekleştirilmiş, bu görüşmelerin bir kısmı ses kaydı ile bir kısmı ise yazılı olarak kayıt altına alınmıştır. Ses kaydı altına alınan veriler yazınsal veriye dönüştürülmüştür. Elde edilen bu veriler değerlendirilerek betimsel ve içerik analize tabi tutulmuştur.Araştırma sonucunda, okul öncesinde Kur'an-ı Kerim okumayı öğrenen öğrencilerin, okuyamayan öğrencilere nazaran ilk okuma-yazma sürecinde harfleri daha hızlı kavradıkları, heceleri daha hızlı birleştirebildikleri ve dolayısıyla okumaya daha hızlı geçtikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca bu süreçte bir sorun olarak Latin alfabesindeki bazı harf ve rakamları Kur'an alfabesine benzeterek okuyup yazdıkları gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitimi, Kur'an-ı Kerim öğrenme, Okuma yazma becerileri, okul öncesi akademik başarı, erken çocukluk eğitimi, ilk okuma, ilköğretim.
dc.description.abstractIn this research, according to other students, the ability of the students who learned the Quran, in the pre-school period to read and write the letters, to the reading speed, to the reading time, to the writing skills and to reflect the reflections on the students were evaluated.The research was conducted with convergent parallel pattern model of mixed method research method. For this purpose; a survey was conducted in Turkish and Mathematics classes of 52 primary school 1st grade students in a private school. During the research process, the researcher was in the field of study and continued to research for four months.During the quantitative data collection process, the graded `Observation Form of Skill Levels in the Initial Literacy Learning Process` and `Text of Reading Speed` forms were used. In the process of collecting qualitative data, semi-structured interview form and graded `Reading and Writing Errors Observation Form for Turkish and Mathematics Course` were used. In addition, the lessons were recorded and photographed. Interviews were held with parents and class teachers, some of these interviews were recorded in voice record and some were recorded in writing. The data recorded under the sound was converted to a textual data. These data were evaluated and descriptive and content analysis was performed.At the end of the research, it was observed that the students who learned to read the Quran in the pre-school period were able to comprehend the letters faster than the students who could not read, and they were able to combine syllables more quickly and therefore they went faster to read. In addition, as a problem in this process, some letters and numbers in the Latin alphabet have been observed by reading and writing similar to the Quran alphabet. Key Words: Pre-school education, Qur'an-ı Kerim Learning, literacy skills, pre-school academic achievement, Early Childhood Education, first reading, primary school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesinde Kur`an-ı Kerim öğreniminin okuma-yazma sürecine yansımaları
dc.title.alternativeThe reflections of Quran-i Kerim learning in pre-school to the reading and writing process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmReading skills
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid10253183
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554149
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess