Browsing TEZLER by Title
Now showing items 574-593 of 599
-
Yabancı dil ağırlıklı beşinci sınıf uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri (Zonguldak ili Ereğli ilçesi örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-23)Bu araştırmayla, öğretmenlerin Yabancı Dil Ağırlıklı 5. Sınıf Uygulamasına (YDABS) ilişkin görüşleri incelenmiştir.Yapılan çalışma, nicel yöntem kullanılarak betimsel araştırma modellerinden genel tarama yöntemi kullanılmıştır. ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin anlama becerilerine yönelik öz yeterlikleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğrenen yabancılar için temel anlama becerileri olan dinleme ve okuma becerisine yönelik öz yeterlik düzeylerini ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektedir.Ayrıca ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar (Ukrayna örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-25)Tarihi ve sosyal bağlarımızın yeterince kuvvetli ve eski olduğu için hep etkileşim halinde olmuştuk. Fakat uzun zamandır Ukrayna'da yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmediği bir gerçektir. Bu araştırmada, bu dikkate ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde beş temel beceriye yönelik yeterlik öz değerlendirmesi (ABD`deki devlet üniversiteleri ve özel üniversiteler örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-22)Eğitim öğretim ve ölçme değerlendirme birbirinden bağımsız düşünülemeyecek unsurlardır. Bir konuda verilen eğitim ve öğretimin sonuçları ancak ölçme ve değerlendirmeyle gözlemlenebilir. Eğitimde geleneksel bakış açısından ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz varlığının geliştirilmesine yönelik teknoloji destekli araç geliştirme ve uygulama
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Son yıllarda bilim ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler eğitim ve öğretimi de etkilemiştir. Derslerde geleneksel öğretim yöntemlerinin yanı sıra teknoloji destekli araç ve uygulamalar ile dijital içerikler de tercih ... -
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde uzaktan eğitim web sitelerinin kullanılabilirlik açısından incelenmesi (3 dakikada Türkçe örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Günümüzde birçok öğretim faaliyeti, web siteleri gibi teknoloji tabanlı materyaller aracılığıyla yürütülmektedir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğreniminde de bazı web sitelerinden yararlanılmaktadır. Ancak bu web sitelerinin ... -
Yabancı dil öğretimi sürecinde iletişimsel dil öğretim yönteminin uygulanabilirliği konusundaki öğretmen görüşleri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geçen zaman içerisinde Dil Öğretimi Yöntemleri birçok değişikliğe uğramış, yaşanan bu değişiklikler çoğu zaman daha iyi bir yöntemin ortaya çıkarılarak kullanılabilmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, var olan birçok dil ... -
Yabancılar için hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ile Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin yazılı anlatımlarındaki söz varlığı
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-27)Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde söz varlığı ögeleri söz konusu olduğunda `Neyi, ne kadar, ne zaman öğreteceğiz?` gibi sorular akla gelmektedir. Araştırmacılar, dilde en sık ve yaygın olarak kullanılan sözcüklerin ... -
Yabancılara Türkçe öğretim merkezleri için akreditasyon standart önerileri
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırma yabancılara Türkçe öğretimi için akreditasyon standartları önerilerini kapsamaktadır. Son yıllarda uluslararası ilişkilerdeki gergin koşullar ve Türkiye Cumhuriyeti'nin bulunduğu coğrafyada bulunan iç ... -
Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitapları ile yabancı dil olarak İngilizce öğretimi ders kitaplarının tema ve tema içeriğindeki sözcükler açısından karşılaştırılması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-20)Küreselleşen, sınırları ortadan kalkan, her şeyin rahatlıkla ulaşılabilir olduğu bir dünyada dil öğrenmek kaçınılmaz olmuştur. Dünya tek bir millet gibi hareket etmekte ve bu küçük gezegenin her noktasında iletişim kurmak ... -
Yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış ders kitaplarının incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancılara Türkçe öğretimi için ihtiyaç duyulan en önemli materyallerden biri ders kitaplarıdır. Bu kitaplar nitelikli, işlevsel değilse dil öğretiminde hedeflere ulaşmada sorunlar yaşanabilir. Yabancılara Türkçe öğretimi ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde otantik yazma çalışmalarının öğrencilerin yazma becerisi ve tutumuna etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-07)Bu araştırma, Yabancılara Türkçe Öğretimi yazma becerisinde otantik yazma çalışmaları ile yazmaya yönelik tutum, kaygı ve öz yeterlikleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, kuram ve ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde program sorununun öğretim sürecine yansıması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Yabancılara Türkçe öğretiminde ortak bir öğretim programı kullanılmamaktadır. Alanda kullanılan öğretim setleri, Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi'nin ölçütleri hariç herhangi bir ortak ölçütlere dayanmadan faaliyeti ... -
Yapısal aile sistemleri kuramı temelli psikoeğitim programının aile ortamı, yeme tutumu ve obeziteye etkisi: Vaka çalışması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-11)Bu araştırma giderek yaygınlaşan bir problem olan obeziteyle ilgili değişkenleri incelemek ve obezitesi olan çocuğa sahip ailelere yönelik yapısal aile sistemleri kuramı temelli psikoeğitim programı geliştirip etkililiğini ... -
Yaratıcı düşünme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine etkisi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri dersi 8. basamak ?İnternet Sitesi Yapıyorum? ünitesinde yaratıcı düşünme etkinliklerinin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine ve öğrencilerin web ... -
Yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-17)Bu araştırmada yaşam boyu öğrenme ile sosyal duygusal öğrenme ve alt boyutları arasındaki ilişki ve bu iki yapı açısından cinsiyet, akademik başarı ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi ... -
Yaşam doyumunun duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü ve algılanan sosyal destek açısından incelenmesi
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Bu araştırmada, yaşam doyumu, duyguları ifade etme, kendini toparlama gücü, algılanan sosyal destek ve bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, günlük sosyal medya kullanım süresi, travmatik yaşantının olup olmadığı, ... -
Yazma becerilerinin geliştirilmesinde öz düzenlemeye dayalı strateji geliştirme modeli: Bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Bu araştırmada ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin ikna edici metinlere ve hikâye edici metinlere yönelik yazma becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Öz Düzenlemeye Dayalı Strateji Geliştirme Modeli uygulanmış, bu modelin ... -
Yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisi: Bir eylem araştırması
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-10)Bu araştırma, yazma becerisinde öğrenci özerkliğinin yazmaya yönelik tutum ve motivasyonla ilişkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bir diğer amacı da yazma becerisine öğrenci özerkliği ile yeni ... -
Yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının gerçekleşebilirliğine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüşleri (Kocaeli ili örneği)
(SAKARYA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-19)Bu çalışmada 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya başlayan yenilenen 5. sınıf Türkçe dersi öğretim programında öngörülen kazanımların gerçekleşebilirlik derecesine yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi ...