Yaratıcı düşünme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri dersi 8. basamak ?İnternet Sitesi Yapıyorum? ünitesinde yaratıcı düşünme etkinliklerinin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine ve öğrencilerin web tasarımına yönelik öz-yeterlik algılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, Kocaeli ili İzmit ilçesinde bulunan iki İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunda 13'ü deney, 13'ü kontrol olmak üzere toplam 26 öğrenci yer almıştır. Deney ve kontrol grupları seçkisiz olarak belirlenmiştir. Gruplara ?internet sitesi yapıyorum? konusu, deney grubunda yaratıcı düşünme etkinlikleri ve kontrol grubunda geleneksel yöntemle anlatılmıştır.Araştırma sonucunda web tasarımına yönelik öz-yeterlik algılarının deney ve kontrol grubunda bulunmaları bakımından deneysel işlemlerden önce ve sonra istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği ve deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrenciler kadar web sitesi geliştirmeye yönelik öz-yeterlik algılarının arttığı bulunmuştur. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin geliştirdikleri web sitesinden aldıkları başarı puanlarında genel tasarım yönünden deney grubunun anlamlı derece yüksek olduğu, yaratıcılık açısından anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Yaratıcı dü?ünme etkinlikleri, yaratıcı web sitesi geli?tirme, web tasarımına yönelik öz-yeterlik algısı The aim of this research is to realize the effects of creative thinking activities, in the 8th step `I am creating a website? unit of 7th grade elementary school information and communication course book, on students? self-efficacy about web design and creating a creative website.The study has been carried out from real experimental design suitably to pretest posttest control group design and applied in two different elementary school classes of 7th grade students in İzmit, Kocaeli.26 students have taken place in the study group, 13 of them being the control group and the other 13 being the experimental group. Both the experimental and control groups have been chosen randomly. The unit `I am creating a website? has been presented with creative thinking activities in the experimental group and with traditional methods in the control group.The research has shown that statistically there is no significant difference between experimental and control groups in terms of having the sense of self-sufficiency regarding web design. In addition to this, self-sufficiency of the students in the experimental group has shown an increase just like the students in the control group. Although, the students of the experimental group are better in general design as it is seen in the success point, there is no difference in terms of creativity.Keywords: Creative thinking methods, creating an original website, self sufficiency about web design
Collections