Yöneticilerin stratejik yönetim anlayışlarının referansta bulunduğu strateji okulları: Nitel bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Politik, ekonomik, sosyolojik ve teknolojik olayların ulusal ölçekten çıkarak uluslararası küresel bir nitelik arz etmesiyle yoğun bir etkileşim ortaya çıkmıştır. Sürdürülebilir rekabet ve karlılık için yöneticilerin geleceği öngörme ve şekillendirmesinde strateji, stratejik yönetim ve yöneticilerin sahip olduğu stratejik yönetim anlayışı büyük önem kazanmıştır. Bu bağlamda bu çalışma ile firmaları sahip oldukları stratejik başarıya ulaştıran yöneticilerin stratejik yönetim anlayışlarının hangi strateji okuluna referansta bulunduğu ve hangi okulun argümanlarından beslendiği ortaya konmak istenmiştir. Nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi esas alınarak yürütülmüş olan bu çalışmada stratejik yönetim okulları literatürdeki temel iki okul olan Pozisyon Okulu ve Kaynaklara Dayalı Okul çatısı altında toplanarak farklı sektörlerdeki firmaların üst düzey yöneticileri ile mülakatlar yapılmıştır. Bu mülakatlar birincil veri edinme tekniği olan yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda yöneticilerin stratejik yönetim anlayışlarını açıklarken tek bir okula referansta bulunmadığı: Stratejik düşünce sürecini anlamlandırma, strateji oluşturma ve uygulamada pozisyon okulu argümanlarına, rekabet avantajının kaynağı ve sürdürülebilirliği açıklama da ise kaynaklara dayalı okul argümanlarına referansta bulunduğu ortaya çıkarılmıştır. Araştırmada yöneticiler tarafından pozisyon okulu ve kaynaklara dayalı okulun birbirinin tamamlayıcısı olarak görüldüğü ve yöneticilerin stratejik yönetim anlayışlarının yalnızca pozisyon okulu ya da kaynaklara dayalı okul argümanlarından beslenmediği sonucuna ulaşılmıştır. An intense interaction has occurred with the political, economic, sociological and technological events emerging from the national scale and offering an international global quality. Strategies, strategic management and strategic management understanding of managers have gained great importance for sustainable competition and profitability in the foreseeing and shaping of the future. In this context, in the study, it is aimed to reveal which strategy school mentality of managers who achieve their firms strategic success has a reference to which strategy school and which school's arguments are fed mainly. In this study, which is conducted based on content analysis from qualitative analysis methods, strategic management schools are gathered under the heading of two main views in the literature which are Positioning School and Resource-Based View and interviews were held with the senior managers of the companies in different sectors. These interviews were conducted by using a structured interview technique, which is the primary data acquisition technique.As a result of the analysis of the obtained data, it was revealed that managers did not have a reference to a single school while explaining their strategic management understandings. It is revealed that there is a reference to the Resource-Based View while explaining competitive advantage and sustainability, and a reference to the Positioning School arguments while making sense of strategic thinking process and in strategy formulation and implementation. In the study the result have reached that the Positioning School and Resource-Based View are seen as complementary to each other by managers, also it has been reached that managers' strategic management understandings are not fed only by Positioning School or Resource-Based View arguments.
Collections