Kuşaklar arasındaki finansal okuryazarlık seviyesi üzerinde sosyal medya ile kitle iletişim araçlarının etkisinin irdelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Finansal okuryazarlık bireysel, toplumsal ve ekonomik anlamda refahın oluşturulmasında ve devam ettirilmesinde önemli bir role sahiptir. Bu nedenle tüm dünyada finansal okuryazarlık ile ilgili çalışmalar giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı X, Y ve Z kuşağında yer alan bireylerin finansal okuryazarlık seviyelerini belirlemek ve finansal okuryazarlık seviyeleri üzerinde sosyal medya ve kitle iletişim araçlarının etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Sakarya ilinde yaşayan bireyler oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmış olup, katılımcılardan kolayda örnekleme yoluyla toplamda 438 adet kullanılabilir veriye ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda X ve Z kuşağındaki bireylerin yarısından daha azının finansal okuryazar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada finans amaçlı sosyal medya kullanımının Y kuşağındaki bireylerin finansal okuryazarlıkları üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisi olduğu, X ve Z kuşakları üzerinde ise bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Finans amaçlı kitle iletişim araçları kullanımının ise üç kuşağın finansal okuryazarlığı üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı görülmüştür. Financial literacy plays an important role in creation and maintenance of individual, social and economic welfare. Therefore, the number of worldwide studies about financial literacy is continuously increasing. The aim of this study is to define the financial literacy level of individuals that belong to generations X, Y and Z and to examine the effect of social media and mass media over financial literacy level. The sample group for this research is formed by individuals that live in Sakarya. For this examination, the questionnaire technique has been used for data collection and a total number of 438 usable data has been received from the participants via convenience sampling method. By the end of the study, it has been discovered that less than half of the individuals of Generations X and Z are financially literate. The study has shown that the use of social media for financial motives has a meaningful and positive effect on financial literacy of individuals of Generation Y, while it does not have any effect on Generations X and Z. As for the mass media instruments used for financial motives, it does not have any meaningful effect on the financial literacy of any of the three generations.
Collections