Genel erteleme eğiliminin tüketici satın alma davranışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erteleme davranışı ile tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi multidisipliner bir yaklaşımla ele almış kapsamlı bir çalışma olmaması sebebiyle keşifsel bir araştırma yapma amaçlanmıştır. Yapılan bu tez çalışması ile yurtiçindeki alan yazına önemli katkılarda bulunmak amaçlanmıştır. Araştırma Sakarya ilinde yaşayan, yaşları 20 ile 49 arasında değişen 311 erkek 199 kadın katılımcının katkılarıyla yapılmıştır. Araştırma nicel veri analizi yöntemi ile yapılmış olup anket ile veri toplanmıştır. Araştırmada Genel Erteleme Eğilimi Ölçeği ve Satın Alma Erteleme Ölçeği kullanılmıştır. Ankette kategorik soruların yer aldığı ve demografik özelliklerin ölçüldüğü iki bölüm daha vardır. Satın Alma Erteleme Ölçeği oluşturulurken üç defa ön çalışma yapılmış olup ölçek son halini almıştır. Verilerin analizinde, verilerin türüne göre, frekans analizi, t testi, Anova testi, Chi-Square testi, faktör analizi ve korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, demografik özelliklerin hem genel erteleme eğilimi ile hem de satın alma erteleme eğilimi ile hem de alışverişte yaşanan bazı sorunlara verilen tepkiler ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Tez çalışması sırasında dört faktör boyutuna sahip yeni bir ölçek geliştirilmiş ve genel erteleme eğiliminin tüketici satın alma erteleme davranışları üzerinde yordayıcı güce sahip olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study was to investigate the relationship between procrastination and consumer behavior in a multidisciplinary approach. With this thesis, it is aimed to make important contributions to the field literature in Turkey.The study was conducted with the participation of 311 male and 199 female participants aged between 20 and 49 years living in Sakarya. The research was conducted with quantitative data analysis method and the data were collected by questionnaire. General Procrastination Tendency Scale and Purchasing Procrastination Scale were used in the study. There are two other sections in the questionnaire which include categorical questions and demographic characteristics are measured. When the Procrastination Procurement Scale was developed, three preliminary studies were conducted and the scale was finalized. In the analysis of data, frequency analysis, t test, Anova test, Chi-Square test, factor analysis and correlation analysis were performed according to the type of data.As a result of the analyzes, it was found that demographic characteristics were related to both general procrastination tendency and purchasing procrastination tendency and reactions to some problems in shopping. During the thesis study, a new scale with four factor dimensions was developed and it was found that the general procrastination tendency had a predictive power on consumer purchasing procrastination behaviors.
Collections